خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اسبق سیاسی استانداری فارس

حرکت عقلانی مردم در خرداد92 در اسفند امسال تکمیل می‌شود

مدیرکل اسبق سیاسی استانداری فارس با بیان اینکه حرکت عقلانی مردم در خرداد92 در اسفند امسال تکمیل می‌شود گفت: اتفاقات سال 84 باعث شد تا اصلاح‌طلبان با ازخودگذشتگی و همدلی در پیروزی روحانی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، قاسم مرادی در جلسه همفکری احزاب و گروههای اصلاح‌طلب با بیان اینکه اگر این وحدت و همدلی در سال 84 اتفاق افتاده بود، هیچگاه شاهد اتفاقات هولناک 8 ساله دولت نهم و دهم نبودیم افزود: البته همان تجربه تلخ باعث شد تا اصلاح‌طلبان با پایین آوردن سطح مطالبات خود در کنار تصمیم بزرگان اصلاحات، حمایت آیت الله هاشمی از روحانی و از خود گذشتگی عارف اتفاق بزرگ 24 خرداد 92 را خلق کنند.

وی حرکت در مدار اعتدال و عقلانیت را ارمغان دولت یازدهم دانست و افزود: وعده‌های دولت روحانی یک به یک در حال تحقق است از همین روست که یک مجلس مستقل و همراه با دولت می‌تواند زمینه تحقق وعده‌های دیگر این دولت را نیز فراهم کند.

وی به پیروزی دیپلماتیک ایران در پرونده هسته‌ای اشاره کرد و افزود: موضوع انرژی هسته‌ای یک مسئله ملی‌ست و هیچ جناحی در این پرونده نباید خود را دلواپس‌تر ازدیگران بداند.

مرادی موفقیت در مذاکرات هسته‌ای را زمینه‌ساز حل شدن برخی مشکلات کشور و تحقق منافع ملی دانست و افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری و هدایت و حمایت رییس جمهور از تیم توانمند دیپلماتیک باعث شد تا دولت روحانی یکی از ماندگارترین پیروزیهای سیاسی کشور را در تاریخ ثبت کند.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر شعار باز کردن گره گفت‌وگوی هسته‌ای رییس جمهور تحقق یافته است افزود: اکنون دولت باید برای تحقق دیگر شعارهایش تلاش کند.

مرادی باز شدن فضای سیاسی کشور و فراهم آمدن زمینه فعالیت احزاب و تشکلهای سیاسی را یکی از مطالبات فعالان سیاسی اجتماعی کشور دانست و افزود: قبول داریم که باز شدن آن فضای امنیتی ایجاد شده در دولت قبل کمی سخت است، اما دولت نیز باید برای عملی کردن این وعده خود تلاش مضاعفی به خرج دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب فعالیت سمن‌ها و احزاب و تشکلهای سیاسی را در جهت تربیت اجتماعی و سیاسی جامعه عاملی کمک کننده به دولت در راستای انبساط فضای سیاسی و اجتماعی کشور دانست و افزود: این دولت گر چه دولت اعتدالگرا نامیده می‌شود اما رای آن رای اصلاح‌طلبان است.

مرادی ادامه داد: در انتخابات 92 ، شش کاندیدای اصولگرا از طیفهای مختلف حضور داشتند و این به آن معنی بود که هر حزب و تشکیلات اصولگرایی کاندیدای همفکر خود را در انتخابات حاضر می‌دید از همین رو بعید به نظر می‌رسد که رایی که باعث پیروزی حسن روحانی در انتخابات شد رایی جز رای اصلاحات بوده باشد.

وی با اشاره به انتصاب دومین استاندار دولت یازدهم در فارس گفت: متاسفانه در دو سال گذشته بسیاری از فرصتها در استان به هدر رفت اما امیدواریم در مدت زمان باقیمانده از دولت یازدهم استاندار جدید بتواند زمینه تحقق وعده‌های دولت را در استان مهم و استراتژیک فارس فراهم کند.

مرادی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان دنبال سهم‌خواهی از استاندار جدید فارس نیستند افزود:تا زمانیکه افشانی مجری وعده‌ها و برنامه‌های دولت در استات باشد از وی حمایت خواهیم کرد.

 

کد خبر : ۲۹۵۲۹۶