خبرگزاری کار ایران

اجلاسیه پیرغلامان حسینی گامی برای ترویج فرهنگ مکتب اهل بیت است

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) برگزاری اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی در شیراز را کاری ارزشمند و بزرگ دانست و آن را تحقق شعائر الهی در سومین حرم اهل بیت (ع) توصیف کرد.

به گزارش  ایلنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی ،آیت الله سید علی اصغر دستغیب که  در دیدار کادر اجرایی این اجلاسیه باوی سخن می گفت افزود:مزیت این اتفاق سترگ فرهنگی مذهبی این است که تمامی کارهای انجام شده در آن رنگ و بوی مردمی دارد.

وی در عین حال ضمن تاکید بر لزوم همکاری تمامی مسئولین استان در راستای هرچه با شکوهتر برگزار شدن این اجلاسیه افزود:تمامی پتانسیل های موجود در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در ایام برگزاری این اجلاسیه با هدف برگزاری مطلوب و در خور شان سومین حرم اهل بیت(ع) بسیج خواهد شد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شهر شیراز را برای میزبانی این اجلاسیه انتخابی بجا و درست دانست و افزود:این گردهمایی بزرگ در حرم مطهر شاهچراغ(ع) ضمن به نتیجه رسیدن انتظار همه کسانیکه به نوعی منتظر ابراز ارادت به ساحت مقدس نبوت و امامت بودند ، می تواند گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ مکتب اهل بیت (ع) و مذهب تشیع باشد.

آیت الله دستغیب  حضور بیش  ازهزار پیرغلام و مداح اهل بیت را فرصت مغتنمی برای تبلیغ حقانیت مذهب شیعه و همچنین عاملی برای ایجادوحدت اسلامی و اخوت دینی بین فرق و مذاهب دین اسلام دانست وضمن تاکید بر لزوم دعوت از بزرگان دیگر مذاهب اسلام و برادران اهل سنت در این اجلاسیه گفت:اختلافات جزیی درون مذاهب مختلف اسلام باید از راه منطق و استنباط حل شود.

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) افزود:اجتماعاتی نظیر اجلاسیه بین المللی پیر غلامان حسینی ضمن اینکه می تواند عامل نشان دادن اخوت،اتحاد و همدلی مذاهب دین مبین اسلام با یکدیگر باشد می تواند سد مقابله با دشمنان اسلام را مستحکمتر از قبل کند.

آیت الله دستغیب در خاتمه افزود:تمامی هئیات مذهبی استان باید دست به دست یکدیگر دهند تادراین اجلاسیه  ارادت مردم شیراز و فارس به عنوان اولین تشکیل دهنندگان هئیات مذهبی کشور به اهل بیت (ع) بار دیگر متبلورشود.

کد خبر : ۲۹۵۳۰۰