خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

کرسی‌های اسلام‌شناسی در کشور راه‌اندازی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه کرسی‌های مختلف اسلام‌شناسی که در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود، عمداً و یا سهواً ممکن است به خطا روند، بر لزوم برپایی این کرسی‌ها در کشورمان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز ،بهزاد مریدی، در آیین پایانی بیست و سومین کنگره سراسری قرآن کریم دانش‌آموزان استعدادهای درخشان قطب 6 کشور که در شیراز برگزار شد،گفت: دانش‌پژوهانی که در رشته فعالیت‌های قرآنی گام بر می‌دارند باید بتوانند به این پاسخ دهند که چرا باید قرآن را انتخاب کرد.

وی عنوان کرد: اگر جوانی به سمت دانش‌پژوهان جوان قرآنی ما آمد و پرسید که چرا به آیین پدران و گذشتگان خود بازنگردیم و چرا باید اسلام را برگزینیم؟ باید بتوان پاسخ قاطع و منطقی بدان آن‌ها داد.

مریدی با تأکید بر اینکه اسلام قدرتمند است و تمام مؤلفه‌های مدنظر نیازهای بشری را داراست، گفت: در تمام ادیان شاید پژوهشگران و مبلغان آن درباره کتابشان کمتر بدانند اما این افتخار مسلمانان است که تمام اقشار مختلف آن اعم از دانش‌آموز، دانشجو، دانشمندان، پژوهشگران و غیره همگی به گونه‌ای قرآن را می‌خوانند و می‌دانند و درباره آن پژوهش می‌کنند.

مدیرکل ارشاد فارس با یادآوری نتایج تحقیقات خود در عنفوان جوانی درباره ادیان مختلف عنوان کرد: امروز ما نیاز به اسلام‌شناسان قدرتمند داریم و لازم است که کرسی‌های مختلف اسلام‌شناسی در میهن اسلامی‌مان راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: کرسی‌های مختلف اسلام‌شناسی که در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود، عمداً و یا سهواً ممکن است که راه به خطا روند لذا ما باید کرسی اسلام‌شناسی را در کشور خود بنا گذاریم و همت کنیم که نخبگان و پژوهشگران ما تنها به دنبال کسب علوم تجربی و یا تنها علوم قرآنی نروند، بلکه هر دو را با هم فراگیرند.

مریدی تأکید کرد: باید رشته‌های مختلف اسلام‌شناسی و علمی درباره شناخت قرآن در دانشگاه‌های ما راه‌اندازی شود تا پژوهشگران و علاقه‌مندان به این ساحت بتوانند در آن‌ها تحصیل کنند.

در ادامه این مراسم بیتا اسدی، ناظر سازمان استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان قطب 6 کشور به قرائت پیام حسین شجاعی رئیس این سازمان پرداخت.

این مسابقات با حضور 212 نفر از دانش‌آموزان دختر استان‌های جنوب کشور در 4 رشته حفظ، حفظ ویژه، قرائت و معارف اسلامی و همچنین دو مقطع متوسطه اول و دوم اجرا شد.

یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم معرفی و تجلیل از 32 نفر از برگزیدگان این دوره از مسابقات بود که از هر رشته نفرات اول تا چهارم تجلیل شدند.

کد خبر : ۲۹۵۳۷۸