خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز

اتاق بازرگانی، در گشایش دروازه‌های اقتصادی به روی سرمایه‌گذاران نقش‌آفرین شود

استاندار البرز بر لزوم نقش‌آفرینی اتاق بازرگانی در گشودن دروازه‌های اقتصادی به روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی با بیان این مطلب در بیست و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز گفت: مهمترین تقاضای بخش خصوصی امروز این است که سکان اقتصاد کشور به دست بخش خصوصی باشد و در فضای پساتحریم، اتاق  بایستی بتواند حرکت آفرین باشد و دروازه های اقتصادی را به روی سرمایه گذاران بگشاید.

 وی در ادامه با تاکید بر نقش مهم و تاثیر گذار اتاق بازرگانی در توسعه اقتصادی استان گفت: تعامل سازنده میان بخش خصوصی و دولت پویایی اقتصاد استان را به همراه  خواهد داشت.

 وی با اشاره به تشکیل ستاد اقتصادی پساتحریم با حضور اقتصاددانان و فعالان اقتصادی یادآور شد: در این دوران با توجه به گسیل سرمایه گذاران به استان ضروری است اولویت های سرمایه گذاری در استان تعیین و با خط مشی تعریف شده و مشخص داشته باشیم.

 طهایی تصریح کرد: بخش خصوصی و دولت همانند دو بال هستند که با همکاری و همیاری می توانند اقتصاد کشور را رونق بخشند.

 وی به تشریح برخی ضرورت‌های اقتصادی در دوران پسا تحریم پرداخت و با اشاره به ارائه گزارش نقشه راه توسعه اتاق بازرگانی البرز با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می توانیم از فرصت پیش آمده پساتحریم به خوبی بهره ببریم.

 استاندار البرز همچنین با اشاره به نقش اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی در دوران پسا تحریم تصریح کرد: ماموریت‌های اتاق بازرگانی در این دوران تا حدودی دچار تغییرمی شود و این دوران نیازمند برنامه ریزی اصولی برای رفع موانع تولید است.

 طهایی خاطرنشان کرد: با توجه به فضای حاکم بر جامعه در خصوص سیاست کاهش تصدی گری دولت، بخش خصوصی باید اعتماد دولتمردان را جلب و در توسعه اقتصادی استان گام های موثر بردارد.

 طهایی همچنین به دغدغه های واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و افزود: وجود واحدهای زیر پله ای در کنار واحدهای تولیدی که تمام استانداردهای را رعایت می کنند قابل تاًمل بوده و باید برای رفع این مشکل در جلسات شورای گفت وگو چاره اندیشی شود.

 وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه و جهان اظهار داشت: کشور ایران از اوایل پیروزی انقلاب با پشت سر گذاشتن طوفان های مختلف اقتصادی و سیاسی با رهنمودهای مقام معظم رهبری  و همبستگی مردم و تلاش های تیم مذاکره کننده به عنوان کشوری امن در خاورمیانه مطرح است.

 وی تصرح کرد: هیاتهای بزرگ سرمایه گذاری از کشورهای مختلف وارد ایران می‌شوند و خواهان سرمایه گذاری‌در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران هستند. بدین منظور در تمام کشورهایی که متقاضی سرمایه گذاری در استان هستند نشست‌های تخصصی برگزار کرده و ضمن آشنایی با پتانسیل کشورمان و استان همکاری جدید را آغاز می نمایند.

کد خبر : ۲۹۵۳۹۶