خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس

اجازه دهیم مردم خودشان انتخاب کنند

استاندار فارس گفت: دانشگاه شیراز بر خلاف برخی مراکز آموزش عالی که بعد از 30 سال به دانشگاه تبدیل شده‌اند، از روز اول دانشگاه بوده و در اوج قرار داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سید محمد علی افشانی در در دیدار با هیأت رئیسه دانشگاه شیراز اظهار داشت: در دوران مدیریت خود تلاش خواهم کرد توجه ویژه ای به دانشگاه شود و دانشگاه دچار زیان نشود.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: انتظار دارم تحقیقاتی که از طرف دانشگاه شیراز منتشر می شود به گونه ای نباشد که جمع آوری شده باشد. انتظار داریم تحقیقات به صورت دقیق راه حل مشکلات استان بیان کنند.

استاندار فارس با تاکید بر این که دستگاه اجرایی که سفارشات پژوهشی خود را به مراکز دانشگاهی خارج از استان بدهد نمره منفی دریافت خواهد کرد، تصریح کرد: از دانشگاه نیز انتظار داریم طرح هایی دقیق و کارشناسی شده را ارائه دهد تا در مراکز تصمیم گیری قابل دفاع باشد.

وی با بیان این که پیشنهاد تاسیس دانشکده گردشگری در دانشگاه شیراز، طرح بسیار مطلوبی است که از طرف مدیریت ارشد استان با جدیت پیگیری خواهد شد، افزود: در بحث اشتغال، گردشگری اولویت اول ما است زیرا صنعت بسیار هزینه بر است و در خصوص کشاورزی با توجه به کم آبی، چنانچه بتوانیم همین اشتغال فعلی را حفظ کنیم موفق بوده ایم.

افشانی با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی انسانی و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش که سطح عالی آن دانشگاه است، افزود: وقتی در حوزه تربیت نیروی انسانی از صفر تا صد مسئله را حل کردیم آن نیروی تربیت شده هر کدام، صنعت و کشاورزی را می سازد؛ اگر نیروی انسانی کارامد تربیت شود همه چیز حل می شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که آرامش و امنیت حق مردم و سرمایه گذاران است و باید تامین شود، گفت: سرمایه گذاران می توانند در هر یک از 31 استان کشور سرمایه گذاری کنند و جایی را انتخاب می کنند که آرامش وجود دارد.

وی با تاکید بر این که در دوران جدید به دلیل وجود ارتباطات زیاد و شبکه های اجتماعی، اخبار به صورت انفجاری منتشر می شود، افزود: یک بخش از امنیت، همان معنای مصطلح است اما مهم تر از آن احساس امنیت افراد است.

استاندار فارس با اشاره به این که دانشجو دارای شور و نشاط است که اگر از آن محروم شود تبدیل به آدمی افسرده و معترض خواهد شد، ادامه داد: دانشجو باید بتواند فریاد بزند تا هم خودش تخلیه شود و هم لابلای فریادش اگر گوش شنوایی باشد، حرف های خیلی خوبی هست که می توانیم از آن استفاده کنیم. بنابراین، طبیعی است که دانشگاه باید نشاط داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: امسال، مسئله اول ما، انتخابات است و در انتخابات وظیفه ما بعنوان مجریان، اجرای قانون، دفاع از حقوق مردم و صیانت از آرای مردم است.

 

وی با بیان این که امام علی(ع) در نامه ای به مردم مصر که به مناسبت انتصاب مالک اشتر نوشته شده است، ضمن برشمردن اوصاف بسیار والا برای مالک اشتر، به مردم مصر تاکید کردند که حرف مالک را بشنوید و امر او را اطاعت کنید اگر مطابق حق بود.

استاندار فارس افزود: باید اجازه دهیم مردم خودشان انتخاب کنند و آن ها را محدود نکنیم که در این صورت اعتقاد دارم مردم بهترین، سالم ترین، پاک ترین و معتقد ترین آدم به همین نظام را انتخاب می کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که این استان دارای بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی است و همه جریانات سیاسی باید بتوانند حرفشان را به مردم بزنند، ادامه داد: در شش ماه آینده سخنرانان زیادی برای مطرح کردن صحبت های خود به این استان خواهند آمد و ما تلاش می کنیم آرامش و امنیت در فارس برقرار باشد.

کد خبر : ۲۹۵۴۷۲