خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت لرستان

اینترنت پرسرعت در750 روستا ارائه می‌شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت لرستان از ارائه اینترنت پرسرعت به 750 روستا تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد ، کوشکی با اشاره به وضع مطلوب ارتباطات فیبرنوری در لرستان، اظهار کرد: سال گذشته ورودی اینترنت به استان 2 هزار مگابایت بوده در حالی که این رقم امسال به 4 هزار و 600 مگابایت رسیده است و نشان دهنده افزایش 122 درصدی پهنای باند در لرستان است.

کوشکی با تاکید بر صیانت از فیبرنوری و حفظ این امانت ملی، افزود: در آینده نزدیک 800 کیلومتر فیبر نوری توسعه داده می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه دولت و وزارت ارتباطات به ارتباط‌دهی روستاها به اینترنت و شبکه‌های مخابراتی، بیان کرد: واگذاری تلفن خانگی از شهریور سال گذشته شروع شده و به روستاهای بیش از 20 خانوار واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: 2 هزار و 861 روستا وجود دارد که قریب به 83 درصد از آنها ارتباط دهی شده‌اند و در این راستا  میانگین شاخص استانی از کشوری بالاتر است.

کوشکی تصریح کرد: روستاهای دارای 5 تا 20 خانوار تلفن عمومی و روستاهای بیش از 100 خانوار تلفن همراه واگذار می‌شود اما چون وجود 100 خانوار در یک روستا به ندرت ممکن است وجود داشته باشد به روستاهای دارای 70 تا 80 خانوار نیز تحت پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند.

وی  گفت:  181 مرکز روستایی(روستاهایی که مراکز مخابراتی دارند) در استان وجود دارد که دارای چندین روستای اقماری نیز هستند، اینترنت پرسرعت واگذار می‌شود.

 

 

 

کد خبر : ۲۹۵۴۷۹