خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رودبار در مجلس

حاشیه‌نشینی ریشه بسیاری از جرایم‌ست

نماینده مردم رودبار در مجلس، عدم توجه به روستاها و توسعه حاشیه‌نشینی در شهرها را ریشه بسیاری از جرایم دانست.

به گزارش ایلنا، عطاءالله حکیمی در دیدار با مدیرکل زندانهای گیلان عدم توسعه روستاها و مهاجرت به حاشیه شهرها را ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله کثرت جرم و افزایش جمعیت کیفری زندانها عنوان کرد.

وی بر ضرورت از میان بردن ریشه‌های اجتماعی و اقتصادی جرایم به عنوان بهترین گزینه برای پیشگیری از جرم و جنایات و هزینه‌هایی چون زندان بر جامعه تاکید کرد.     

نماینده رودبار با اشاره به بازدیدهای خود از زندان این شهر از آمادگی خود برای تامین زمین لازم برای احداث زندان جدید رودبار در بخش علی‌آباد و نیز رایزنی برای تخصیص اعتبار شهرستانی در حل مشکلات زندان خبر داد.

مدیرکل زندانهای استان گیلان نیز در این دیدار، وضعیت زندانهای استان را از نظر فیزیکی و هزینه‌ها  نزدیک به بحران ارزیابی کرد و آن را محصول غفلت چندین ساله مسئولان و مدیریت غیر بومی و غیر دلسوزانه دانست.

سید حمید حسینی تصریح کرد: نباید فراموش کرد زندانی متعلق به جامعه است و تکالیف جامعه در خصوص او با رفتن به زندان خاتمه نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه رسالت ذاتی زندان تنها نگهداری زندانی نیست، افزود: بازپروری و احیای زندانی مهمترین تکلیف ماست که در صورت فراهم نبودن شرایط و امکانات لازم از جمله اسکان، بهداشت، درمان و تغذیه، زندانها در رسیدن به این هدف با مشکل روبرو می‌شوند و درنتیجه زندانی با خطرات بیشتر به قصد انتقام  به جامعه باز خواهد گشت.

 

کد خبر : ۲۹۵۵۹۶