خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان

امانتداری و انتقال اطلاعات صحیح برای خبرنگاران اصل اساسی‌ست

استاندار زنجان گفت: امانتداری و انتقال اطلاعات صحیح برای خبرنگاران اصل مهم و اساسی‌ست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری شامگاه دیروز شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران با اشاره به اصل رسالت آگاهی  بخشی عمومی و اطلاع‌رسانی خبرنگاران به مخاطبان، گفت: خبرنگاران در این عرصه به اهداف متعالی خودشان نائل شوند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه پیشکسوتان و درگذشتگان عرصه مطبوعات استان دارای سهم بزرگی در این امور بوده‌اند، افزود: تاثیر آنها در اطلاع‌رسانی شهر دارای اهمیت ویژه بوده است.

انصاری، با اشاره به معرفی اصحاب مطبوعات موثر عرصه اطلاع‌رسانی از گذشته تا به امروز زنجان، گفت: خبرنگاران باید در کنار مسائل و مشکلات صنفی خود به اعتبار و جایگاه خود اهمیت بدهند.

وی همچنین در این زمینه با بیان اهمیت حفظ شان و اعتبار عنوان " خبرنگار" برای اصحاب مطبوعات، خاطرنشان کرد: این عنوان به سادگی به دست نیامده است اگر خود آنها قدر و منزلت خود را ارج نگذارند کسی دیگر نمی‌تواند در حفظ و شان ومنزلت آنها موثر باشد.

مقام عالی دولت در استان،  با اشاره به اینکه خبرنگاران باید امانتدار باشند و به طور صحیح اخبار را به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنند، اظهار کرد: امانتداری و انتقال اطلاعات صحیح برای خبرنگاران اصل مهم واساسی‌ست.

استاندار زنجان، یادآورشد: خبرنگاران در کنار انعکاس واقعی و درست اخبار باید گزارشهای  تحلیلی، تفسیری و چالشی توام با مطالعه نیز در کنار اخبار برای رشد و توسعه  جامعه خود داشته باشند.

انصاری همچنین در پایان سخنان خود خطاب به خبرنگاران، تاکید کرد: اگر کار خبرنگاری توام با عشق و علاقه نباشد کار سخت و طاقت فرسا خواهد بود.

در ادامه این مراسم تجلیل به مناسبت 17 مرداد، ناصر مقدم، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به شناسایی 160 فعال رسانه و 17 نفر خبرنگار ویژه استان، اظهار کرد: در سالهای آینده نکوداشت روز خبرنگار  بر گزار نمی‌شود.

مقدم، با بیان اینکه شاهد برگزاری جشنواره مطبوعات در آینده نزدیک  دراستان خواهیم بود، افزود: در راستای حل مشکلات و جلوگیری از تضیع  حقوق خبرنگاران برای سالهای آینده اقدامات اساسی خواهیم داشت.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به حل مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران، تاکید کرد: طبق قانون مطبوعات همه خبرنگاران باید از طرف کارفرمایان خود بیمه شوند.

مقدم، با اشاره به اینکه همه خبرنگاران باید ازطرف مدیران مطبوعات بیمه شوند، تصریح کرد: امنیت شغلی یکی دیگر از دغدغه‌های خبرنگاران است.

وی تکمیل پرونده‌های خبرنگاران را در سایت سمان یکی از الزامات بر خورداری از مزایایی حرفه خبرنگاری برشمرد.

مقدم در ادامه با اشاره به اهمیت عضویت و فعالیت خبرنگاران در خانه مطبوعات استان، اظهار کرد: کمک به توسعه خانه مطبوعات و آموزشهای حرفه‌ای خبرنگاری حائز اهمیت است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، در بخشی از سخنان خود، خبر از راه‌اندازی رشته خبرنگاری در زنجان داد و گفت: در آینده نزدیک شاهد برگزاری جشنواره مطبوعات و انتشارات دراستان خواهیم بود.

گفتنی‌ست هر کدام از نمایندگان خبرگزاریها، روزنامه‌ها ونشریات محلی نیز به ارائه نظر پرداختند.

کد خبر : ۲۹۶۱۹۴