خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس

رسالت اصلی خبرنگار افزایش آگاهی مردم نسبت به حقوقشان‌ست

استاندار فارس گفت: هر کس در جامعه بتواند این امید و نشاط را ایجاد کند بزرگترین خدمت را به جامعه خویش کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازشیراز، سید محمد علی افشانی که شامگاه شنبه 17 مرداد در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان فارس سخن می‌گفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی از خبرنگران خواست تا چهره‌ای واقعی و در شان فارس به کشور و جهان ارایه دهند.

وی نیاز امروز کشور را ایجاد امید  و نشاط دانست و با تاکید بر این نکته که  با ایجاد نشاط و امید در جامعه سرمایه‌گذاری، اشتغال و توسعه متوازن تحقق می‌یابد افزود: هیچ استانی به اندازه فارس مزیت و ظرفیت برای معرفی کردن ندارد و معرفی این ظرفیت‌ها نیز رسالتی‌ست که بر عهده خبرنگاران‌ست.

رییس شورای برنامه‌ریزی فارس با توصیه خبرنگاران به بازبینی عملکرد خود و بررسی میزان تاثیری‌گذاریشان در معرفی ظرفیت و پتانسیل‌های استان افزود: رسالت اصلی خبرنگاران افزایش آگاهی مردم بخصوص نسبت به حقوقشان است.

افشانی افزود: دفاع از حقوق مردم رسالت خبرنگاران‌ست اما مشروط بر اینکه خبرنگار انعکاس دهنده خواسته‌های واقعی و نه ساختگی مردم باشد و انتظارات و خواسته‌های مردم را آنگونه که است منعکس کند.

وی قلم را مقتدرترین ابزاری دانست که که در اختیار خبرنگاران است و افزود: هیچگاه نباید با این قلم که دارای قداست است واقعیت‌ها را وارونه جلوه دارد و این پاسداشت قلم است.

استاندار فارس گفت: در حقیقت پاسداشت و حفظ حرمت قلم اولین وظیفه خبرنگار است و خبرنگار باید منافع جامعه را بر منافع خود ترجیح دهد و در راه منافع جامعه و مردم قلم بزند.

کد خبر : ۲۹۶۲۰۱