خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان

مستقل بودن مهمترین ویژگی یک خبرنگارست

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان مستقل بودن را مهمترین ویژگی یک خبرنگار دانست و گفت: با توجه به اینکه چشم بیدار جامعه درحوزه اجتماعی وفرهنگی خبرنگاران‌ هستند انتظارداریم در انعکاس اخبار آزادانه و مستقل عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان حمید رضا مومنیان در دیدار با خبرنگاران به اهمیت خبر و خبررسانی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قلم ابزارکار آمد و مقدسی‌ست که می‌تواند بسیاری از فشارها را تحمل و بسیاری از مقاومت‌ها درهم بشکند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان به توانمندی قلم درآخرین دور مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: قلم سیاستمداران و خبرنگاران کشورمان با استفاده از دانش توانمندی و هوشمندی درمذاکرات وین باعث جلوگیری از بحران جهانی شد.

وی تلاش مستمر سیاستمداران هسته‌ای توانمند و قدرتمند کشورمان در مذاکرات هسته‌ای را قابل تقدیر دانست و گفت: قلم سیاستمداران کشورمان دراین مذاکرات توانست با توافقی خوب فشار جهانی را درهم بشکند و موجب بالندگی اسلام وئایران را در جهان فراهم کند.

 مومنیان شغل خبرنگاری را هنر سخت و هنر سختی‌ها دانست وگفت: خبرنگاری مجموعه‌ای از لطافت و زیبایی و سختی‌هاست، به همین دلیل هم شغلی سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خبرنگار با روح و روان درگیرست و شغل سختی‌ست موجب پیری زودرس نیز می‌شود.

 معاون فرماندار کاشان نقش‌آفرینی خبرنگاران را درتمام عرصه‌ها مهم دانست و گفت: افزایش اهمیت خبر و موج‌آفرینی می‌تواند از طریق رسانه‌ها و خبرنگاران تنش‌ها را کنترل‌، مردم را به صحنه بیاورد و یا درمواردی که نیاز نیست مردم ازصحنه بیرون ببرد.

مومنیان مستقل بودن را مهمترین ویژگی یک خبرنگار دانست و گفت: با توجه به اینکه چشم بیدار جامعه درحوزه اجتماعی وفرهنگی خبرنگاران‌ هستند انتظارداریم در انعکاس اخبار آزادانه و مستقل عمل کنند.

وی رفتارخردمندانه و هوشمندانه خبرنگاران را موجب ارتقا و توسعه منطقه‌ای دانست و گفت: خرد جمعی در خبر می‌تواند اسباب ارتقای فرهنگی واجتماعی جامعه را فراهم کند.

کد خبر : ۲۹۶۲۹۹