خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان

حمایت از هنرمندان در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به تاکید استاندار بر لزوم حمایت از صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حمایت از هنرمندان روند بهتری را دنبال کرده است .

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده در جمع فارغ التحصیلان صنایع دستی، این هنر را در گیلان بی نظیر خواند و اظهار داشت : اصالت این داشته ها در کاوشهای باستان شناسی تایید شده است.

وی صنایع دستی را نقطه اتکاء اشتغالزایی و در آمدزایی خواند و افزود : صنایع دستی باید جایگاه اصلی خود را کسب نماید و مواهب آن در لایه های مختلف اجتماعی تقسیم گردد.

علیزاده استفاده از هنرهای سنتی را راهکاری برای زنده نگه داشتن میراث کهن نیاکانمان خواند و تاکید کرد: استفاده از این هنر باید با توجه به نیاز روز دنیا و بصورت علمی دنبال شود .

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت : گیلان یکی از بزرگترین بازارهای ایران را به خود اختصاص داده از هنرمندان خواست به بازارهای داخلی جهت فروش و عرضه اتکاء نمایند و از آن به عنوان یک فرصت استفاده بهینه کنند.

نامور مطلق استفاده مواد اولیه با کیفیت را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از مشکلات صنایع دستی در گیلان مناسب نبودن مکان‌های عرضه و چیدمان آنهاست.

وی با بیان اینکه گیلان استانی پیشتاز در امر فرهنگ است خواستار طراحی مرغوب ، ارائه مناسب و توجه بیشتر به سبک زندگی مردم و نیز سازگاری با علایق جوانان در توسعه محصول شد .

نامور مطلق به برگزاری جلسات متعدد با تامین اجتماعی جهت رفع مشکلات بیمه هنرمندان اشاره کرد و گفت : بزودی اقدامات خوبی در این راستا انجام خواهد شد.

 

 

 

کد خبر : ۲۹۶۳۴۰