خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر رشت

خبرنگاران اصل امانتداری را فراموش نکنند

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برخی رسانه‌ها حاشیه را بیشتر از متن مورد توجه قرار می دهند، گفت: خبرنگاران همواره باید اصل امانتداری را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایلنا از رشت، اسماعیل حاجی پور در مراسمی که از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت برای تجلیل از خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاری شغل حساس و پر اهمیتی است که باید حرمت آن را نگه داشت.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید اصالت خود را حفظ کند، افزود: بسیاری از فعالین این عرصه صورت خود را با سیلی سرخ می کنند اما قلم خود را نمی فروشند.

این عضو شورای شهر رشت ادامه داد: برخی رسانه ها حاشیه را بیشتر از متن مورد توجه قرار می دهند در حالیکه اهالی قلم باید برای برقراری فضای آرامش و همدلی در جامعه تلاش کنند و با انتقادات و پیشنهادات سازنده گره گشای مشکلات باشند.

وی، امید و شادی بخشی به جامعه را هنر رسانه ها خواند و تصریح کرد: همه مسئولین و اصحاب رسانه باید دست به دست هم دهند تا مشکلات فراوان پیش رو یک به یک از میان برداشته شوند.

حاجی پور به فعالیت جوانان تحصیلکرده و متخصص در عرصه خبرنگاری اشاره کرد و افزود: متاسفانه مشکلات مالی دغدغه فراوانی برای این قشر ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه ها در جذب نیروی انسانی باید سهمیه ای برای زحمتکشان عرصه اطلاع رسانی در نظر بگیرند، خطاب به خبرنگاران گفت: یقین داشته باشید که این صحبتها جنبه تبلیغ انتخاباتی ندارد و از دل برآمده است.

این مراسم تجلیل البته با حاشیه هایی نیز همراه بود از جمله آنکه مطابق هر سال زمانیکه نوبت به صحبت خبرنگاران رسید، اصحاب قلم به بیان مشکلات فراوان فعالیت در این حرفه پرداختند.

در این بین یک خبرنگار جوان از میان جمعیت برخواست و به بیان نگرانی های خود از نبود امنیت شغلی در حرفه خبرنگاری و معضل اشتغال جوانان تحصیل کرده پرداخت.

وی با بیان اینکه پس از تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان و اخذ مدرک کارشناسی از دانشگاه دولتی به دلیل مشکلات مالی ناچار به ترک تحصیلات تکمیلی شدم، عنوان کرد: متاسفانه نابسامانی های موجود در حرفه خبرنگاری موجب شده است که کار در قهوه خانه را بعنوان شغل دوم انتخاب کنم.

صجبتهای این خبرنگار با اظهار تاسف حاجی پور و تشویق حاضران مواجه شد و حاضرین به افتخار همت این جوان کف زدند.

 

 

کد خبر : ۲۹۶۴۱۷