خبرگزاری کار ایران

فرماندار قائم‌شهر

مهمترین رسالت خبرنگار نقد سازنده و انعکاس مشکلات جامعه‌ست

فرماندار قائم‌شهر اعلام کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های یک خبرنگار متعهد، نقد سازنده و انعکاس مشکلات جامعه به مسئولان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، مهدی محمدی عصریکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان قائم شهر با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه همانند خون که نقش تصفیه کننده در بدن را دارد با چشمان بیدار و تیزبین خود نقش مهمی در جامعه ایفاء می‌کند اظهار کرد: صاحبان قلم واندیشه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

وی افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های یک خبرنگار متعهد، نقد سازنده و انعکاس مشکلات جامعه به مسئولان است.

فرماندار قائم‌شهر از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا با خبرنگاران تعامل داشته باشند و تصریح کرد: همه مدیران شهرستان را مکلف می‌کنم تا در مقابل سوالهای خبرنگاران پاسخگو باشند چرا که هدف اصحاب رسانه کمک به حل مشکلات موجود است.

محمدی به نقد منصفانه اشاره کرد و گفت: انتشار خبری که پایه دروغ و شایعه دارد کار درستی نیست و خبرنگار باید در حیطه کاری خود حریم و ارزشها را حفظ  زیرا نقد نادرست موجب تخریب خواهد شد.

وی اظهار کرد: هیچ مدیری در شهرستان حق ندارد با خبرنگار با لحن ناشایست و تند صحبت کند و اگر چنین رفتاری گزارش شود بدون اغماض با مدیر خاطی برخورد خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در قائم‌شهر با اشاره به فعالیت و تلاش خبرنگاران خانم در شهرستان گفت: هر تصمیمی که در حوزه معیشت و رفاه خبرنگاران گرفته شود شامل حال این عزیزان هم می‌شود و جنسیت معنا ندارد و زنان نیز برابر با مردان از این حقوق بهره‌مند خواهند شد.

محمدی به خبرنگاران قائم شهر این قول را داد که شرایط دریافت وامهای کم‌بهره را برای آنان تا سقف معقول فراهم کند و از اداره ارشاد خواست تا خانه خبرنگاران نیز در قائم شهر احداث شود.

وی به فعالیتها‌ی انتخاباتی پیش از موعد برخی از سایت‌ها اشاره کرد و افزود: هیچ رسانه‌ای حق ندارد با کاندیداهای احتمالی مجلس گفت‌وگو کند و آن را خبری کند چرا که این کار خلاف قانون است و تا انتخابات وقت زیادی باقی مانده است.

فرماندار قائم‌شهر همچنین به توزیع ناعادلانه آگهی‌های ثبتی و دادگاه و غیره اشاره کرد و اظهار کرد: امیدواریم با رییس ارشاد جدید این مسئله سر و سامان بگیرد.

محمدی از رییس ارشاد شهرستان قائم شهر خواست همه خبرنگاران را صاحب شناسنامه کند و به خبرنگاران فعال کارت معتبر خبرنگاری دهد و آنان را به اداره‌ها معرفی کند تا هر کسی از راه نرسد و ادعای خبرنگاری داشته باشد.

در پایان این مراسم از خبرنگاران قائم شهر تقدیر شد.

همچنین اداره پست شهرستان قائم شهر در اقدامی جالب، تمبر شخصی از خبرنگاران قائم شهری چاپ و به آنان هدیه داد.

کد خبر : ۲۹۶۴۴۰