خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا

شهردار کرمانشاه از تعطیلی شهربازی جلوگیری کند

بسیاری از شهروندان کرمانشاهی خواستار عدم تعطیلی شهربازی این شهر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روزهای گذشته اخباری مبنی بر تعطیلی شهربازی کرمانشاه بر خروجی خبرگزاری ایلنا قرار گرفت که این امر واکنش‌های بسیاری در استان به دنبال داشت.

مسئولان شهربازی کرمانشاه در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با خبرنگار ایلنا، خواستار حقوق حقه خود بر طبق قانون و شرایط قرارداد شهرداری با این مجموعه فرهنگی ـ تفریحی شده‌اند.

براساس یکی از بندهای قرارداد منعقد شده مابین شهرداری و شهربازی کرمانشاه، هرگونه حوادث طبیعی و یا عمرانی که موجب تعطیلی شهربازی کرمانشاه می‌شود باید در مدت زمان قرارداد لحاظ شود.

رضا حیدریان، مسئول دایره حقوقی شهرداری کرمانشاه در نامه‌ای که چند سال پیش به شهردار وقت، منوچهر فخری نوشته بود، اعلام کرده بود که این شهربازی بر اثر 5 بار سیل و طغیان آب رودخانه و نیز ساخت‌وساز پل ولایت در میدان پانزده خرداد به ناچار مدت زمان زیادی تعطیل بوده‌است.

در این مکاتبه که تصویری از آن در اختیار خبرگزاری‌ست تعطیلی اجباری شهربازی کرمانشاه مورد تایید مسئولان شهرداری قرار گرفته‌است، با این حال این روزها خبر از تعطیلی این مجموعه فرهنگی ـ تفریحی به گوش می‌رسد.

ستار عیوضی از شهروندان کرمانشاهی در این‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: تنها مجموعه‌ای که مردم کرمانشاه می‌توانند تفریحات سالم در آن داشته باشند، شهربازی است.

این شهروند کرمانشاهی بیان کرد: خبر تعطیلی شهربازی این شهر، همانند شوکی بر جامعه کرمانشاه بود، لذا از شهردار، استاندار، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان درخواست می‌کنیم که از تعطیلی شهر بازی جلوگیری کنند.

از سوی دیگر یکی از شهرداران مناطق کرمانشاه که سالهای گذشته نشست‌هایی با مسئولان شهربازی این شهر داشته است، در این‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: مدیرعامل شهربازی کرمانشاه ایده‌های بسیار خوبی برای ارتقا این مجموعه تفریحی دارند، ولی وی از آینده این مجموعه اظهار نگرانی کرده است که این امر طبیعی و منطقی به نظر می‌رسد.

حال به نظر می‌رسد که شهرداری کرمانشاه و شورای شهر به دنبال تصیمی غیرکارشناسانه هستند، یعنی می‌خواهند در اولین قدم خود قرارداد شهربازی کرمانشاه را فسخ کنند و در دوره‌های بعد دنبال پیمانکار جدید بگردند.

اگر قرار است که شهربازی کرمانشاه تعطیل شود، باید منتظر تبدیل شدن این محیط تفریحی به محله‌ای مخروبه باشیم.

کد خبر : ۲۹۶۴۴۴