خبرگزاری کار ایران

بزرگترین نمایش چند رسانه‌ای کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود

دبیر ستاد برگزاری نمایش بزرگ فصل شیدایی در استان کرمانشاه گفت: بزرگترین نمایش چند رسانه‌ای کشور با عنوان "فصل شیدایی" و با شعار اینجا آنچه نادیدنی‌ست می‌بینید، در استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدمحسن جلیلی اظهار کرد: نمایش میدانی و چند رسانه‌ای «فصل شیدایی» که پیشتر در برخی نقاط کشور همچون یزد، شهرکرد، خرم آباد، بوشهر، جزیره ابوموسی، شهر نجف کشور عراق و تهران اجراهای موفقی را پشت سرگذاشت، در شهریورماه امسال میهمان مردم کرمانشاه خواهد بود.

جلیلی گفت: بحمد الله با پیگیری‌های دوساله و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز این نمایش عظیم توسط  ادارات و دستگاههای اجرایی استان از جمله سپاه حضرت نبی اکرم، دفتر امور ایثارگران استانداری، شهرداری و شورای اسلامی کرمانشاه مقرر شد تا این نمایش در ایام دهه کرامت و هفته دولت از مورخ 30 مردادماه لغایت 13 شهریور سال‌جاری در محل اردوگاه توحید برگزار شود.

جلیلی با اشاره به عظمت و بزرگی این نمایش از لحاظ صوت و نورپردازی و استقبال بی‌نظیر مردم در دیگر استانها عنوان کرد: نمایش «فصل شیدایی» با طراحی و کارگردانی سعید اسماعیلی و متن و روایت رسالت بوذری تا اینجا کاملترین و عظیم‌ترین پروژه تئاتری کشور است که از سوی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مُهَنّا) و حمایت سازمان هنری رسانه‌ای اوج تولید شده است.

دبیرستاد برگزاری این نمایش در استان تعداد بازیگران، عوامل اجرایی و فنی و نیروهای ستادی  را بالغ بر 350 نفر ذکر کرد و خاطرنشان کرد: تمامی دست‌اندرکاران این نمایش عظیم تلاش خواهند کرد تا هر شب تصاویر و روایاتی منحصربه فرد و چشم‌نواز از هبوط حضرت آدم، ماجرای حضرت نوح، بعثت پیامبر گرامی اسلام، روایت غدیر، واقعه کربلا، شرح حدیث سلسله الذهب امام رضا(ع)، دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را پیش روی حداقل  7هزار نفر تماشاگر بگذارد.

جلیلی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های این نمایش این است که در شهرها و نقاط مختلف کشور، از بافت، اقلیم و فرهنگ همان منطقه بخوبی بهره می‌برد و برخی اتفاقات شاخص انقلابی، اجتماعی و سیاسی آن ناحیه را در دل قصه و روایت اصلی، جانمایی می‌کند و ما نیز سعی کرده‌ایم  نقش و تأثیر علما، روحانیون و مردم استان کرمانشاه در پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس را بخوبی به تصویر بکشیم.

وی عنوان کرد: عوامل اجرایی این نمایش در استان که از فعالان فرهنگی مردمی استان هستند  استارت این نمایش را از سه ماه قبل در اردوگاه توحید زدند و اکنون با حجم عظیمی از خاکبرداری و تسطیح، لوکیشن ( محل اجرای نمایش) وارد مرحله تولید شده و این روزها، مراحل نهایی آماده‌سازی دکور و...  را سپری می‌کند تا 30 مرداد، میزبان علاقه‌مندان هنر نمایش باشد.

جلیلی یادآور شد: در کنار برگزاری این نمایش طوری برنامه‌ریزی شده  که تماشاگران هرشب پیش از اذان مغرب و عشا در محل اجرای نمایش حاضر و از نمایشگاه ویژه  موسسات وخدمات فرهنگی استان بازدید و پس از اقامه نماز مغرب و عشا به دیدن نمایش  خواهند پرداخت.

کد خبر : ۲۹۶۴۸۴