خبرگزاری کار ایران

مهشید احمدی متخصص کودکان

تنها 53 درصد کودکان زیر شش ماه با شیر مادر تغذیه می‌شوند

مهشید احمدی متخصص کودکان می گوید: تنها 53 درصد کودکان زیر شش ماه بطور انحصاری با شیر مادر تغذیه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، محسن اعرابی در همایش گرامیداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر گفت: باید شرایط شیردهی موفق را برای مادران شاغل در دو سال اول شیردهی انجام دهیم تا اهداف این برنامه‌ها محقق شود.

وی  با اعلام اینکه درصد بالایی از مرگ‌ومیرهای دنیا ناشی از بیماری‌های واگیر است افزود: برنامه جهانی بهداشت که تا سال 2025  ارائه می‌شود تغذیه با شیر مادران برای جلوگیری از ابتلا به بیماریهای واگیر در سنین بزرگسالی است.

اعرابی خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری‌ها از قبیل کلسترول بالا، فشار خون، چاقی در بین کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند پایین است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران حمایت از مادران در ابعاد مختلف و در تمام بخشها را از دیگر اهداف برنامه‌های جهانی تغذیه با شیر مادر عنوان کرد و گفت:  حمایت از مادران موجب  می‌شود تا آنها قادر به شیردهی ایمن و کامل باشند.

در ادامه همایش مهشید احمدی متخصص کودکان با بیان  اینکه تنها 53 درصد کودکان زیر شش ماه بطور انحصاری با شیر مادر تغذیه می‌شوند گفت: یکی از علل عدم موفقیت مادران در شیردهی، شاغل بودن آنان است که مرخصی زایمان و ارائه راهکار برای شیردهی به موقع مادران شاغل می‌تواند آنان را موفق کند.

لازم به ذکر است سازمان جهانی بهداشت، تغذیه انحصاری با شیر مادر را تا 6 ماه و ادامه تغذیه با شیر مادر همراه با غذاهای مکمل را تا دو سالگی توصیه می‌کند.

کد خبر : ۲۹۶۵۴۲