خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام سید حسن خمینی

نباید هرآنچه مربوط به انقلاب و امام‌ است در یک گروه مصادره شود

حجت الاسلام سید حسن خمینی با بیان اینکه امروز از امام حرف زدن برای عده‌ای نان دارد گفت: نباید هر آنچه مربوط به انقلاب و امام بوده در یک گروه مصادره شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در مراسم شهادت امام جعفر صادق در جماران گفت: نباید هر آنچه که مربوط به انقلاب و امام بوده در یک گروه مصادره شود و همه باید دست به دست هم دهیم تا بیرق امام سرپا بماند.

سیدحسن خمینی، خاطرنشان کرد: حکومت، اصل امانت است و کسی حق ندارد آن را برای خود به تنهایی نگه دارد.

وی گفت: در حکومت الهی به چه حقی عده‌ای می‌خواهند اعمال نفوذ کنند و منع کنند و عده‌ای را  نادیده بگیرند.

نوه امام راحل افزود: حکومت اسلامی ما امانتی است که شهدا و امام آن را به ما داده‌اند و همه باید دین خود را نسبت به این امانت اداء کنند.

سیدحسن خمینی تاکید کرد: نباید بگذاریم امانت‌های دینی کمرنگ شود زیرا که ادای امانت یک وظیفه است.

وی گفت: کسی مومن است که دو ویژگی خاص داشته باشد، اولین ویژگی این است که راستگو باشد و دروغ در کارش نباشد و دومین ویژگی این است که امانتی را که گرفته پس دهد.

نوه امام راحل افزود: اسلام کاریکاتوری یعنی اینکه اصل را فرع و فرع را اصل قلمداد کنند.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه دین کاریکاتوری یعنی اینکه، آنی که برای خدا و پیغمبرخدا اصل است فرع شود و آنکه فرع باشد اصل شود، گفت: دینی که پیامبر آن، دروغ را اصل می‌داند و سایر امور را فرع، اما اگر دروغ فرع و سایر امور اصل شود، دین کاریکاتوری می‌شود.

وی افزود: کسی جرات دروغ گفتن و غیبت گفتن جلوی امام راحل را نداشت و یک بار گروهی از امناء امام پیش ایشان غیبت کردند و امام آنان را از نظام اخراج کرد.

 

کد خبر : ۲۹۶۶۲۷