خبرگزاری کار ایران

دادستان رشت

خانواده زندانیان باید از گزندهای اجتماعی حفظ شوند

دادستان رشت با اشاره به اینکه برای اجرای عدالت باید مجرمان را از جامعه دور نگه داشت، گفت: حفاظت از خانواده زندانیان در برابر گزندهای اجتماعی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام مصطفوی‌نیا در مجمع سالانه انجمن حمایت از زندانیان این شهر که به منظور انتخاب هیات مدیره جدید تشکیل شده بود با اشاره به سابقه حبس در تاریخ اسلام و حکومت‌شناسی شیعه، گفت: ما از یک سو ناگزیریم برای اجرای عدالت و تامین امنیت افرادی را از جامعه جدا نگهداریم و درعین حال مکلفیم این افراد را تحت تربیت و اصلاح شخصیت قرار داده و خانواده آنان را نیز از گزندهای اجتماعی محافظت کنیم.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان رشت رسالت انجمن‌های حمایت را کمک به اصلاح این افراد دانست و گفت: در صورتی که فرد در طی حبس توبه نکرده و اصلاح نشود و یا احساس کند خانواده‌اش در این مسیر آسیب دیده است ممکن است به قصد انتقام امنیت جامعه را به خطر بیاندازد بنابراین عملکرد انجمن می‌تواند بر امنیت جامعه اثرگذار باشد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان نیز از انجمن حمایت از خانواده زندانیان به عنوان پل ارتباطی خانواده‌های رنج دیده زندانیان با حاکمیت و جامعه یاد کرد.     

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه خانواده زندانیان عموما در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده سرپرست خود، از ناحیه ضابط ، دادسرا و.... ممکن است احساس کنند که حرفشان استماع نشده است، خاطرنشان کرد: آخرین مرحله رویارویی خانواده‌ها با دستگاه قضایی و حاکمیت، انجمن حمایت از زندانیان است بنابر این لازم است برای صیانت از حقوق خانواده زندانیان و جلوگیری از یاس آنان تلاش موثری به عمل آوریم.

وی یادآور شد: گاهی با برخی اقدامات پیشگیرانه و یا حمایتی میتوان مانع بروز بحران جدی برای نظام و جامعه شد و از هزینه‌های سنگین و تبعات سیاسی ، اجتماعی و امنیتی جلوگیری کرد و یکی از این اهرم‌ها موسسات مردم نهادی چون انجمن حمایت از زندانیان است.

در پایان این جلسه اعضای جدید هیات مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان رشت انتخاب شدند.

 

کد خبر : ۲۹۷۰۵۹