خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه رسالت

ساماندهی ۵ صندوق قرض‌الحسنه و تعاونی اعتبار در خراسان رضوی

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه رسالت از ساماندهی صندوق‌های قرض‌الحسنه این بانک در سراسر کشور و خراسان رضوی خبر داد و گفت: از مجموع ۳۵ صندوق که در سطح کشور ساماندهی شدند ۵ شعبه آن در خراسان رضوی مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد حسین حسین‌زاده با تاکید بر فعالیت این بانک در حوزه کارهای عام المنفعه و موسسات خیریه گفت این بانک بانکی است اجتماعی که در زمینه اجتماعی نظام بانکی از چندی پیش با مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز ۲۸۵شعبه در سراسر کشور با سه میلیون و ۳۰۰ هزار مشتری فعالند گفت: از سال ۹۲ تا کنون یک میلیون وام قرضه الحسنه با سقف ۲۰ میلیون و بازپرداخت ۶۰ ماهه پرداخت شده است که در استان خراسان به سقف ۸میلیون تومان در هر فقره تسهیلات می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه رسالت تنها بانک قرض الحسنه خصوصی در کشور است که تمام ابزارهای مورد نیاز برای ارائه خدمات بانکی اینترنتی را دارد گفت: بانکداری اجتماعی به حمایت نیاز دارد و بانک رسالت بدنبال آن است که با در اولویت قرار دادن پرداخت وام به ایجاد کار آفرینی خرد و اشتغال خانگی نیازهای جامعه هدف خود که‌‌ همان قشر متوسط جامعه هستند پاسخ دهدو درصدد است با هدفمند کردن کسب و کار خانگی با ابزار فرهنگی و اجتماعی انسجام داده شود و در این راستا با توجه به قرض الحسنه بودن وام پرداختی محدودتی در چگونگی استفاده از ان نیست.

وی اضافه کرد: بانک رسالت یک بانک خرد است که در حوزه کسب و کارهای خرد و نیازهای ضروری مردم فعالیت می‌کنند و از این رو جامعه هدف آن عامه مردم هستند و اولویت اعطای وام‌های ایجاد مشاغل خانگی در راس تسهیلات پرداختی است.

در این نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد حسین‌زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۴ هزار نفر در استان به خانواده بانک رسالت پیوسته‌اند تصریح کرد تا پایان سال ۵۰۰ هزار مورد وام دیگر به مشتریان اعطا خواهد شد.

وی در ادامه از رشد صددر صدی مشتریان این بانک در دو سال اخیر خبر داد و افزود کارمزد دریافتی تسهیلات اعطایی در حد خودکفایی و تامین نیازهای جاری بانک است و منابع مالی بانک هم اکنون در حدود ۵۳ هزار میلیارد ریال است و نسبت مصارف به منابع بانک ۷۰ درصد است که نشان از وضعیت مطلوب بانک دارد.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت رفع تحریم‌ها اثری چشمگیری بر فعالیت بانکی در موسسه قرض الحسنه رسالت با توجه بر اساسنامه اجتماعی بانک نداشته است و رویکرد مقاومتی بانک در سالهای که از سوی رهبری سال اقتصاد مقاومتی نامیده شده است تاثیری منفی بر عملکرد آن نداشته است و بدون شک رفع تحریم موجب پویایی اقتصادی و بانکی را نسبت به گذشته بهمراه خواهد داشت.

کد خبر : ۲۹۷۲۵۸