خبرگزاری کار ایران

در روز میلاد امام‌رضا

180 هزار متر مربع از صحن‌ها و خیابان‌های مشرف به حرم رضوی مفروش می‌شود

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی گفت: این شرکت در جشن روز میلاد امام رضا(ع) آمادگی مفروش کردن 180 هزار متر مربع از صحن‌ها و خیابان‌های مشرف به حرم مطهر را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا «غلامرضا باغشنی» در گفت‌وگو با ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی اظهار کرد: براساس نیاز اماکن متبرکه، اداره فرش حرم مطهر رضوی آمادگی کامل برای برگزاری مراسم دهه کرامت به منظور مفروش کردن صحن‌ها، رواق‌ها و ... را دارد.

وی با اشاره به مفروش شدن رواق‌ها، ایوان‌ها و راهروهای صحن‌ها با فرش‌های دستباف در روز میلاد امام رضا بیان کرد: افزون بر 30 هزار متر مربع از رواق‌ها و همچنین حدود 15 هزار متر مربع از ایوان‌ها و سردرهای صحن‌ها با فرش‌های دستباف مفروش خواهد شد.

باغشنی ادامه داد: در مراسم خاص همچون نماز عید فطر، صحن‌های حرم مطهر رضوی با نزدیک به 180 هزار متر مربع و در شب‌های قدر، ایام تحویل سال و تشریف فرمایی مقام معظم رهبری با حدود 162 هزار متر مربع قالی ماشینی مفروش می‌شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی اضافه کرد: علاوه بر این، در زمان برگزاری نماز یومیه و مناسبت، صحن‌های اماکن متبرکه رضوی در خلوت‌ترین ایام با حدود 45 هزار متر مربع و در شلوغ‌ترین ایام با 115 هزار متر مربع مفروش می‌شود.

 

کد خبر : ۲۹۷۵۰۲