خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد

افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر گیلان در هفته دولت

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی و نزدیک به ۱۰ هزار واحد مسکن مهر همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی خاوری گفت: استان گیلان در ساخت و توسعه راه‌های روستایی شاهد همکاری خوبی بین اداره کل، مردم و دهیاری‌ها بوده است که مشارکت هفت میلیاردی موجود نمونه بارز این امر به شمار می‌رود.

خاوری همچنین در خصوص پروژه‌های مشترک گیلان با سایر استان‌های همجوار، تصریح کرد: تبدیل راه فرعی کلاچای – رحیم آباد – قزوین به راه اصلی تنها پروژه مشترک گیلان با دیگر استان‌ها است که در حال حاضر قرارداد ساخت مسیر۲۰ کیلومتر آن از سمت قزوین به وسیله قرارگاه خاتم الانبیا شروع شده و ما نیز هم اینک عملیات بهسازی و تعریض محور را از سمت گیلان آغاز کرده‌ایم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن بیان این مطلب که گیلان به عنوان اولین استان در کشور است که تاکنون توانسته سه پروژه را با استفاده از منابع داخلی ـ براساس ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - به اجرا درآورد گفت: احداث راه‌های شریانی انزلی – رضوان شهر به طول ۳۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی هفت درصد، بازکیاگوراب- سیاهکل به طول هفت کیلومتر با پیشرفت ۱۲ درصد و محور سراوان – شفت – ملاسرا به طول ۲۷ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد این سه پروژه را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان همچنین از احداث محور امام‌زاده هاشم – انزلی به طول ۶۷ کیلومتر با کمک سرمایه گذاران داخلی خبر داد و گفت: این پروژه با تأکیدات وزیر راه و اعتبار اولیه یکهزار میلیارد تومان در آستانه اجرا قرار دارد.

وی در ادامه به بهسازی راه‌ها اشاره کرد و گفت: استان گیلان با بهره گیری از طرح تثبیت یا بازیافت تا کنون موفق به اجرای آسفالت در دو مسیر سیاهکل – دیلمان به طول ۲۰ کیلومتر و سراوان – کوچستان به طول ۲۷ کیلومتر شده است (در حال حاضر ۶ کیلومتر از مسیر به پایان رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی اداره راه و شهرسازی برای رفع نقاط حادثه خیز استان اعلام کرد: گیلان در سال گذشته نزدیک به ۲۵۴ نقطه حادثه خیز را مرتفع کرده است.

خاوری در پایان با بیان اینکه در کل هشت هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد گفت: تا کنون چهار هزار کیلومتر از این مسیر‌ها آسفالت شده که میزان بسیار کمی محسوب می‌شود اما امید است با اجرای تفاهم نامه اجرای آسفالت یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی با کمک بخش خصوصی این میانگین به رنج متوسط کشوری برسد.

کد خبر : ۲۹۷۷۵۱