خبرگزاری کار ایران

حنظل عیدانی

شهردار آبادان با اهتمام بیشتری فعالیت کند

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ظهر امروز در سخنان پیش از جلسه علنی که در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران واقعیت‌های جامعه را انعکاس می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، حمید حنظل عیدانی افزود: یکی از پیشنهادهایی که در خصوص رسانه‌ها مطرح شده است، موضوع برگزاری جشنواره رسانه است. برای اینکه سطح آگاهی روز جامعه را افزایش دهیم و نشان دهیم آبادان در مسائل رسانه نیز می‌توان اولین‌ها باشد، امیدواریم این جشنواره برگزار شود.

وی ادامه داد: منابع مالی شورا محدود است و قصد داشتیم از رسانه‌ها تقدیر کنیم ولی به رسم یادبود یک لوح به آن‌ها اعطا می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با تأکید بر اینکه همه اعضای این شورا باید نظارت خود را بر حوزه‌های کاری جدی‌تر کنند، تصریح کرد: قضاوت‌ها را مردم می‌کنند نه جناح‌های سیاسی. شورای اسلامی شهر و شهرداری محلی برای برنامه‌ریزی شهری و عمرانی است.

حنظل عیدانی با بیان اینکه در بسیاری از مسائل شهری باید تمرکز بیشتری داشته باشیم، اضافه کرد: شهردار آبادان باید با اهتمام بیشتری فعالیت‌های خود را انجام دهد و از مسائل سیاسی دور باشد.

وی با اشاره به دیدارهای اعضای شورای اسلامی شهر آبادان با شخصیت‌های عالی کشوری، توضیح داد: موضوعاتی که در حال حاضر دنبال می‌شود کاری است و سیاسی نیست. درخواست دیدار با رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه را داده‌ایم.

بسیاری از پروژه‌ها متوقف شده است

فرشید بهشتی، عضو شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های شهرداری آبادان متوقف شده است و برنامه‌های شهردار این شهر باید در این زمینه بررسی شود.

لزوم تمرکز بر برنامه‌های عمرانی فعلی

عبدالحسین مکوندی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: باید به‌جای تصویب برنامه‌های جدید برای توسعه، تمرکز خود را بر اجرای صحیح برنامه‌های عمرانی فعلی قرار دهیم.

وی ادامه داد: اگر موضوع توسعه است، پس دلیل توجه بیشتر سازمان منطقه آزاد اروند به شهر خرمشهر نسبت به آبادان چیست؟

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به فضای سبز آبادان، عنوان کرد: بیشتر فضای سبز فعلی خشک شده است. یک قسمت به دلیل گرمای بالا در این شهر بوده و دلیل دیگر مربوط به شیوه آبیاری است.

مکوندی، تقویت خدمات شهری شهرداری آبادان را مهم دانست و گفت: شهروندان آبادانی در خصوص معضلات زیست‌محیطی، همچون زباله، درخواست‌های پیگیری زیادی داشته‌اند.

استفاده از ماشین‌آلات جدید سبب تحول در چهره آبادان می‌شود

سید فیاض موسوی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر آبادان نیز با اشاره به نیروهای شهرداری آبادان، اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف شهرداری آبادان موضوع ساماندهی نیرو است.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال باید مشخص شود برای فضای سبز به چه تعداد نیرو نیاز است؟ باید بررسی کنیم بر اساس فضاهای سبز در سطح شهر باید چند نیرو را متناسب با آن در نظر بگیریم.

عضو شورای اسلامی شهر، استفاده از ماشین‌آلات همراه با استاندارد جهانی را مهم دانست و افزود: با استفاده از ماشین‌آلات جدید همراه با آخرین تکنولوژی روز جهان، چهره شهر متحول خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه آبادان شهری است که در اطراف آن منابع آبی وجود دارد، تأکید کرد: چنانچه فردی به این شهر مراجعه و مشاهده کند با وجود منابع آبی ولی با تانکر آبیاری صورت می‌گیرد، تأسف می‌خورد.

شهرداری مرکزی بر شهرداری‌های سه‌گانه زورگویی می‌کند

یسری دریس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: به نظر می‌رسد شهرداری سیاست‌های شورا را دنبال نمی‌کند.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری آبادان باید ساماندهی شود، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد شهرداری مرکزی بر شهرداری‌های سه‌گانه زورگویی می‌کند. در حال حاضر هتل‌های کاروانسرا و پارسیان عوارض خود را به شهرداری مرکز پرداخت می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان توضیح داد: در موضوعات شهری تخلفاتی از سوی شهردار آبادان به چشم می‌خورد که شهردار به‌صورت مستقیم اقدام به صدور مجوز می‌کند.

دریس با اشاره به لزوم انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری اصفهان، بیان کرد: طی ماه‌های گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان به همراه معاونت فرهنگی وقت شهرداری آبادان دیداری با مسئولان فرهنگی شهرداری اصفهان داشتند و مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری میان آن‌ها منعقد شود. فکر می‌کنم زمان مناسب برای انعقاد این تفاهم‌نامه فراهم شده باشد.

شهرداری سکوی پرتاب نیست

شجاع زویدات، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: شهردار آبادان منتخب شورای اسلامی این شهر است و انتظار می‌رود وی به صورتی اقدام کند که برنامه‌های اجرایی را با همکاری ما انجام دهد.

وی با بیان اینکه شهردار آبادان باید توجه کند که چه افرادی وی را منصوب کرده‌اند، تصریح کرد: اگر نمی‌تواند وظایف خود را به‌درستی انجام دهد باید به همان‌جایی که آمده بازگردد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تأکید کرد: شهرداری سکوی پرتاب فردی نیست.

کد خبر : ۲۹۷۷۹۰