خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران خبرداد

رامسر؛ میزبان دومین جشنواره مجسمه‌های شنی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از برگزاری دومین جشنواره مجسمه‌های شنی با حضور اعضای کانون پرورش فکری مازندران در شهر زیبای رامسر خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی اظهار داشت: امسال دومین دوره جشنواره مجسمه‌های شنی ویژه اعضای دختر مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران در رامسر برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به بهره‌گیری از مواهب طبیعی و دریای مازندران، این جشنواره ویژه اعضای نوجوان دختر ۱۱ تا ۱۷ سال مراکز فرهنگی و هنری کانون بوده که در مرحله مقدماتی در مراکز فرهنگی و هنری آغاز و با حضور گروه‌های بر‌تر نیز در مرحله استانی سوم شهریور ماه در ساحل لیدو رامسر با مشارکت فرمانداری و ستاد هفته فرهنگی شهرستان رامسر به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با بیان اینکه این جشنواره با عنوان مجسمه‌های شنی و با موضوع کتاب در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تقویت فرهنگ مطالعه و افزایش حس لذت کتابخوانی در بین اعضای نوجوان با بهره‌مندی از ظرفیت فعالیت جذاب و پرمخاطب مجسمه‌سازی، از مهم‌ترین اهداف مورد نظر در این جشنواره بوده است.

گرجی افزود: افزایش حس مشارکت و همدلی بین اعضا در یک فعالیت گروهی، شناخت، کشف و تقویت مهارت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های اعضا در کنار یکدیگر، شناخت عناصر پیرامونی و محیطی و استفاده از آن به عنوان یک ابزار هنری و تشویق اعضا به انجام کارگروهی و شیوه‌های انجام آن با توجه به قابلیت‌های آن‌ها از عمده اهداف این جشنواره است.

وی یادآورشد: مربیان کانون از بین کتاب‌های موجود مراکز، ۱۰ عنوان کتاب انتخابی از سوی اعضا را که از حیث محتوا و تصویر دارای زیبایی و جذابیت‌های لازم باشد در اختیار گروه‌های داوطلب قرار می‌دهد تا تصاویر آن کتاب‌ها در قالب مجسمه‌های شنی ساخته شود.

تریلی سیارنمایش عروسکی کانون به مازندران می‌آید

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران نیز از حضور گروه نمایش عروسکی تریلی سیار کانون به مازندران خبر داد و گفت: تریلی سیار کانون قدیمی‌ترین تریلی سیار نمایش در ایران بوده که از سال ۱۳۵۳ تاکنون به فعالیت‌های هنری خود در اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

وی افزود: نمایش‌های اجرا شده بر روی این تریلی علاوه بر اینکه توسط هنرمندان صاحب نام و شاخص عرصهٔ تئا‌تر و نمایش عروسکی کشور اجرا شده است در عین حال از جمله پرطرفدار‌ترین و پرتماشاگر‌ترین آثار نمایشی کشور به شمار می‌رود.

گرجی گفت: همزمان با دهه کرامت از ۲۷ تا ۳۱ مرداد، نمایش عروسکی عروسکی تریلی سیاربا عناون «مترسک خودت باش» ویژه کودک ونوجوان در استان مازندران و در شهرهای؛ تنکابن، رامسر، چالوس، نور، محمود آباد، آمل، بابل، جویبار، ساری و بهشهر برگزار خواهد شد.

وی هدف این برنامه را ایجاد فضای نشاط و شادی در میان کودکان ونوجوانان، بیان مفاهیم تربیتی در قالب تئا‌تر و نمایش، ترویج معارف رضوی در کودکان ونوجوانان و آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های جذاب در کانون پرورش فکری عنوان کرد.

کد خبر : ۲۹۷۹۲۹