خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون اول رئیس جمهور از بندر امیر آباد

معاون اول رییس جمهور از بندر امیر آباد و اسکله‌های موجود در این بندر بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از بهشهر؛ دکتر اسحاق جهانگیری ظهر امروز‌ در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه خود به استان مازندران، با حضور در شهرستان بهشهر از بخش‌های مختلف بندر امیر آباد بازدید کرد و با توضیحات مسئولین امر، از ظرفیت‌های این بندر مطلع شد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه این بازدید همچنین از جزئیات طرح توسعهٔ بندر امیرآباد مطلع شد و مسئولین بندر گزارشی از میزان واردات و صادرات از طریق بندر امیر آباد ارائه کردند.

براساس گزارش مسئولین بندر امیرآباد قرار است ظرفیت این بندر و تعداد اسکله‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

در این گزارش همچنین به سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد اشاره شد و جزئیات مربوط به طرح‌های بخش دولتی با سرمایه گذاری ۴۷۰۰ میلیارد ریال و طرح‌های مربوط به بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیارد ریال تشریح گردید.

بندر امیرآباد در شهرستان بهشهر در حال حاضر جزو مناطق ویژه اقتصادی کشور بوده و به واسطهٔ برخورداری از عمق آب مناسب برای کشتی رانی، دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای برای تجارت و کشتیرانی می‌باشد.

موقعیت مناسب بندر امیرآباد، تعداد اسکله‌های پیش بینی شده، اتصال به شبکه سراسری راه آهن، احداث پالایشگاه نفت و وسعت محوطه‌های پشتیبانی از مزیت‌های مهم این منطقه است که باعث گردیده بندر امیرآباد به عنوان منطقه ویژه به یکی از مهم‌ترین بنادر شمال کشور و بندری استراتژیک جهت انجام مبادلات کالا میان ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر تبدیل شود.

کد خبر : ۲۹۸۰۳۵