خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان در دولت اصلاحات

اصلاح‌طلبان باید به لیست واحد انتخاباتی برسند

استاندار خراسان در دولت اصلاحات گفت: در کنار سایر مولفه‌ها برای رسیدن به توسعهٔ پایدار باید وفاق ملی، اجماع و همبستگی ملی نیز وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر؛ همایش اصلاح طلبان شرق مازندران با موضوع توسعه پایدار و نقش انتخابات در ان، شب گذشته در تالار هوتو با حضور حداکثری برگزار شد.

سید حسن رسولی با اشاره به اینکه انتخابات می‌توانند منشا تحول در جامعه باشد گفت: برای رسیدن به تحول و توسعهٔ پایدار، همدلی و همزبانی در سطح دولت و ملت لازم است.

وی در خصوص اهداف اصلاح طلبان در راستای کمک به توسعهٔ پایدار نظام گفت: شرایط مشارکت حداکثری مردم و تشکیل مجلس کار آمد از برنامه‌های اصلاح طلبان می‌باشد.

مشاور عالی و سخنگوی دکتر عارف در این همایش افزود: برای رسیدن به اهداف، اتاق فکر اصلاح طلبان در بخش‌های مختلف راهبردهایی را در نظر گرفت که مهم‌ترین آن حرکت کامل در چارچوب قانون و سیاست‌های مصوب و ارزش‌های نظام اسلامی است

رسولی خاطر نشان کرد: جامعهٔ اصلاح طلبان ایران با اجماع کامل در صحنه رقابت‌های انتخاباتی حضور پیدا کنند و در واقع باید به لیست واحد انتخاباتی برسند

وی ادامه داد: در ۲۰۵ حوزهٔ انتخابیه کشور ۱۶۰ حوزه از حوزه‌های تک نمایندگی هستند.

استاندار خراسان در دولت اصلاحات گفت: با توجه به وضعیت فرهنگ عمومی در ایران، رسیدن به این اهداف و راهبرد‌ها کاری بسیار دشوار است.

رسولی با اشاره به بیکاری، اختلاس و تعطیلی برخی صنایع و مشکلات دیگر افزود: یکی از اهداف بسیار مهم اصلاح طلبان مبارزهٔ بی‌امان با فساد سازمان یافته مالی، اداری و اقتصادی است که وجود فساد به معنای ازبین رفتن سرمایه اجتماعی و اعتماد جوانان می‌باشد

وی ادامه داد: در باور اصلاح طلبان به بلوغ رسیده، مصالح ملی بر منافع جناحی برتری دارد و انتخابات سال ۹۲ نشان داد اصلاحات زنده است

رسولی گفت: امروز توافق هسته‌ای نقطه عزیمت ملت ایران به سمت آینده‌ای بهتر خواهد بود که باید جبههٔ اصلاحات منیات را کنار بگذارد تا این جریان پاک دست دوباره به کشور بازگردد.

در ادامه یکی از اساتید اصلاح طلب منطقهٔ شرق مازندران اظهار کرد: توسعهٔ متوازن و پایدار در همهٔ ابعاد به صورت هماهنگ ایجاد می‌شود زیرا توسعهٔ تک بعدی آسیب زاست

وحید رحمانی با شاره به ارکان مختلف توسعهٔ متوازن افزود: توسعهٔ فراگیر و پایدار برآیند مطالبات و حضور مردم در تصمیم گیری هاست

وی ادامه داد: با توجه به در آمدهای نفتی میلیاردی کشور از نفت در ۸ سال گذشته پیشرفت چشمگیری را در کشور، استان و منطقه مشاهده نکردیم.

این استاد دانشگاه گفت: مراکز صنعتی شرق مازندران تعطیل و یا نیمه تعطیل می‌باشند، بعضا با مشکلاتی مواجه‌اند و حوزهٔ گردشگری پیشرفت محسوسی نداشت و بر طبق آخرین آمارسرشماری نفوس و مسکن، مازندران بیش از ۱۲۲ هزار بیکار دارد که از این بین ۱۵ هزار نفر در شرق استان می‌باشند.

رحمانی با اشاره به اجماع اصلاح طلبان و پرهیز از خود محوری و استبداد افزود: اجماع باید در منطقه صورت گیرد چرا که پیروزی اصلاح طلبان مهم است نه فرد خاص.

کد خبر : ۲۹۸۱۴۷