خبرگزاری کار ایران

در حاشیه بازدید از مراکز توان‌بخشی دختران معلول اهواز

غلامعلی جعفری: خدمات‌رسانی به ۷۵۰۰۰ معلول توسط بهزیستی خوزستان

معاون توان‌بخشی اداره بهزیستی خوزستان گفت: در حال حاضر بهزیستی استان به ۷۵۰۰۰ معلول در بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامعلی جعفری افزود: برای کمک به مراکز بازپروری شبانه‌روزی، دولت ماهانه به ازای هر نفر چهارصد هزار تومان پرداخت می‌کند. البته هزینه‌های نگهداری هر معلول بیش از این رقم است و بقیه هزینه‌ها از سوی خیرین و خانواده‌های معلولان تأمین می‌شود.

معاون توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی خوزستان بیان کرد: سال گذشته در ارزیابی مراکز بازپروری کل کشور، خوزستان از نظر کیفیت ارائه خدمات و نظارت، بین ۳۱ استان به‌عنوان استان برتر معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت. البته لازم است تلاش بیش‌تری شود تا از نقطه مطلوب به ایده آل برسیم.

جعفری عنوان کرد: برای ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به معلولان، طرح‌ها و برنامه‌های جدیدی در حال اجرا داریم که نمونه آن آموزش توان‌بخشی و نگهداری معلولان در کانون خانواده تحت عنوان Fbr است که از سال ۹۲ در اهواز با ۱۲۰ نفر معلول اجرا شده است. با اجرای این طرح می‌توان معلولان را در کانون گرم خانواده نگهداری کرد و تنها در مواردی که خانواده‌ها ناچار باشند، معلول را به مراکز توان‌بخشی می‌سپارند.

او افزود: در حال حاضر ۱۲۰۰ دانشجوی معلول تحت پوشش بهزیستی خوزستان قرار دارند که در دانشگاه‌های غیردولتی در مقاطع فوق‌دیپلم تا دکتری تحصیل می‌کنند و هزینه‌های دانشگاهی این دانشجویان از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

کد خبر : ۲۹۸۲۱۶