خبرگزاری کار ایران

عامل نشر اکاذیب در وایبر دستگیر شد

فردی که به قصد تشویش اذهان عمومی اقدام به نشر اکاذیب علیه یک شهروند می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان در این رابطه گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از حوزه قضایی شهرستان فومن به دادخواهی فردی، مبنی بر انتشار اکاذیب علیه وی به قصد تشویش اذهان عمومی در وایبر، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ ایرج محمدخانی افزود: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، عامل انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه شاکی در وایبر که مردی ۲۲ ساله اهل و ساکن ماسوله بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهم به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف کرد که جهت سیر مراحل قانونی تحویل حوزه قضایی شهرستان فومن شد.

رئیس پلیس فتای استان گیلان خاطرنشان ساخت: طبق ماده ۱۸ فصل پنجم قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با‌‌ همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأسا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ محمدخانی در پایان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www. Cyberpolice. ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police. ir گزارش کنند.

کد خبر : ۲۹۸۳۳۹