خبرگزاری کار ایران

احکام گارگزینی طبقه‌بندی مشاغل کارگران سایپا آذربایجان صادر شد

احکام گارگزینی طبقه بندی مشاغل کارگران سایپا آذربایجان صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا با اجرای این طرح در کارخانه سایپا ضمن در نظر گرفتن افزایش ریالی مناسب حقوق کارگران بین ۳۶ تا ۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

درمراسمی که به همین منظور درمحل این کارخانه ترتیب یافته بود نواداد معاون استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان اینکه کشور به کار و کارآفرینی احتیاج دارد اظهار داشت: اجرای این طرح که موجب شادابی و انگیزه کار بین کارگران شده است حرکتی در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و جای تقدیر دارد.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به شور وشوق ایجاد شده میان کارگران این واحد تولیدی گفت: قطعا اقدامات حمایتی از نیروی کار موجبات بهره وری و افزایش کیفی تولیدات را سبب می‌شودو با همدلی ایجاد شده میان مدیریت وکارکنان وتوانمندی‌های موجود کارخانه سایپا آذربایجان به نگین صنعت استان وکشور تبدیل خواهد شد.

می‌راحد حسینی با تأکید بر اینکه باید مزایای کارگران در چارچوب قانون پرداخت شود اظهار داشت: ایجاد امکانات رفاهی وانگیزشی برای کارگران برای ما افتخار است.

مدیرعامل کارخانه سایپا آذربایجان نیز در این مراسم توجه به نیروی انسانی ورفع مشکلات آنان را از اولویت‌های کاری خود خواند و گفت: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل نخستین گام برای تأمین رفاه کارگران این واحد تولیدی بوده و به اعتقاد ما شأن کارگران بیش از این است و بر این اساس برنامه‌های رفاهی کارگران را نیز تداوم خواهیم بخشید

رضا رضوانی افزود: تأمین آب شرب مصرفی پس از ۴۱ سال برای این کارخانه، تأمین غذای گرم از دیگر برنامه‌های رفاهی در این واحد بوده که به یاری خداوند متعال آن را تحقق بخشیده‌ایم.

وی همچنین از افزایش ۵ درصدی حقوق کارگران همزمان باهفته دفاع مقدس سالجاری خبر داد.

کریم صادق‌زاده دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نیزدر این مراسم در سخنانی با تقدیر از توجه مدیرعامل کارخانه سایپا آذربایجان به مسایل رفاهی و معیشتی نیروی کار اظهار داشت: جامعه کارگری هم اکنون با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند که قراردادهای موقت از آن جمله است که امیدواریم با تلاش‌های دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، وزیری که از بطن جامعه کارگری عهده دار این مسئولیت شده است این موضوع نیز خاتمه یابد.

خشت جان نماینده شورای اسلامی کار کارخانه سایپا آذربایجان نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این واحد تولیدی با حضور مدیریت جدید اظهار داشت: راه اندازی و فعال نمودن ماشین آلاتی که از چرخه تولید خارج شده بودند، تشکیل شورای اسلامی کار و توجه به مسایل نیروی کار از آن جمله بوده که با همدلی ایجاد شده میان کارگران و مدیریت سایپا آذربایجان به فعالیت‌های خود توسعه دهد و شاهد نولید یکی از خودروهای سایپا در آن باشیم.

همین گزارش حاکی‌ست در ادامه این مراسم شورای اسلامی کار سایپا آذربایجان به نمایندگی از کارگران این واحد تولیدی و دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اهدای هدایا ولوح تقدیر از تلاش‌های رضا رضوانی مدیر عامل سایپا آذربایجان قدردانی کردند.

کد خبر : ۲۹۸۴۰۷