خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون و کار البرز

شناسایی موانع تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون ضروری‌ست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه شورای حل اختلاف ویژه تعاونی‌ها، تشکیل شده است از ارائه بسته آسیب‌شناسی تحقق بخش تعاون در اقتصاد کشور، به سازمان پژوهش‌های مجلس خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در دومین جلسه ستاد عالی هماهنگی توسعه تعاون استان البرز گفت: با توجه به پایلوت بودن استان البرز در توسعه تعاون در کشور و تلاش در جهت تحقق ۲۵ درصدی سهم تعاون در اقتصاد و اشتغال، موانع، ایرادات، مشکلات و محدودیت‌های حوزه تعاون به سازمان پژوهش‌های مجلس ارائه شده، تا با شناسایی نقاط آسیب پذیر و راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود بتوانیم به هدف نهایی در تحقق سهم تعاون در اقتصاد کشوردست پیدا کنیم.

ابراهیم خلیلی در ادامه با اشاره به تدوین و اجرایی شدن راهبردهای هفت گانه توسعه بخش تعاون در کشور و استان افزود: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمند سازی منابع انسانی تعاونی‌ها، تحکیم تعاملات شبکه‌ای، تقویت همکاری‌های بین دستگاهی، تامین مشوق‌ها و منابع مالی، توسعه بازار تعاونی‌ها و تقویت برند تعاونی و همچنین تعمیم نظارت بر تعاونی‌ها از جمله راهبردهای هفت گانه طرح تحول بخش تعاونی است که می‌توان برشمرد.

وی بر استفاده از ظرفیت صداو سیما و رسانه‌های استان جهت اطلاع رسانی از ظرفیت‌های تعاونی هاو ترویج فرهنگ تعاون تاکید کرد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ تعاون در استان با صدا وسیمای استان هماهنگی‌های لازم در جهت ساخت و اجرای برنامه‌های ترویجی و آشنایی با بخش تعاون صورت پذیرفته است.

وی در ادامه افزود: در راستای توسعه مدیریت توانمندسازی و منابع انسانی تعاونی، دوره‌های آموزشی رایگان برای اعضا شرکت‌های تعاونی با همکاری اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای برگزار می‌گردد، همچنین امسال با همکاری و مساعدت معاونت تعاون وزراتخانه در بخش آوزش و پژوهش تعاونی‌ها ۹۰ میلیون تومان هزینه گردید.

وی در ادامه با اشاره به بحث تامین مشوق‌ها و منابع مالی به منظور ترویج و توسعه تعاون خاطر نشان کرد: امکان اعمال تخفیف ۲۵ درصدی مالیاتی برای شرکت‌های تعاونی با همکاری اداره کل امور مالیاتی استان فراهم آمده است با این حال معتقدیم برای رونق بیشتر بخش تعاون باید کار بیشتری صورت گیرد.

خلیلی همچنین در خصوص توسعه بازار و تقویت برند تعاونی‌ها اظهار داشت: پیگیری ایجاد سامانه مجازی محصولات کشاورزی جهت شناساندن کیفیت و کمیت محصولات تعاونی‌ها و شناسایی بازار آنان در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه، با بیان اینکه شورای حل اختلاف ویژه تعاونی‌ها تشکیل شده و همچنین ۷۰۰ خدمات کشاورزی قابل واگذاری به تعاونی‌ها شناسایی شده است تصریح کرد: حل مناقشات موجود در میان اعضای تعاونی‌ها به شکل تخصصی برای این شورا تعریف شده است و می‌تواند اثر گذاری مثبتی در کاهش اختلافات و به سرانجام رسیدن آن‌ها داشته باشد.

وی در خصوص تعاملات شبکه‌ای در بخش تعاون از پیگیری برگزاری سه همایش تخصصی بازاریابی، تحول در بخش حمل و نقل، شناساندن ظرفیت‌های مالی و اعتباری بخش تعاون دراستان خبرداد.

 خلیلی همچنین پالایش تعاونی‌های استان را نیز از مهم‌ترین اقدامات در حال اجرای اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی عنوان کرد.

کد خبر : ۲۹۸۴۳۱