خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران

راه‌اندازی خط پرواز ساری- اکتائو قزاقستان

استاندار مازندران گفت: برای اجرایی کردن خط پروازیساری- اکتائو قزاقستان هماهنگی لازم با شرکت هواپیمایی ماهان و همچنین شرکت هواپیمایی قزاقستانی برقرار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در نشست مشترک مدیران دستگاههای اجرایی و معاونین، اقتصادی مازندران با معاون استاندار و معاونین اقتصادی استان مانگستائو قزاقزستان در سالن شماره یک استانداری به مصوبات دو هفته گذشته هیات مازندرانی به کشور قزاقستان اشاره کرد و گفت: سفر هیات قزاقی به مازندران و تشکیل این جلسه در راستای پیگیری مصوبات سفر به قزاقستان است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های که در استان مازندران وجود دارد فعالین اقتصادی طرفین، صحبت‌های لازم را داشته و این جلسه آشنایی کلی با موارد مطرح شده بین دو کشور است.

استاندار مازندران با بیان اینکه ضروری است تا اقدامات لازم در راستای تفاهم نامه‌های بین دو کشور انجام شود، گفت: استانداری مازندران آماده هرگونه همکاری در جهت تفاهم نامه بین دو کشور است.

فلاح گردشگری، کشاورزی وصنعت را از جمله موضوعات مطرح شده در این سفر عنوان کرد و افزود: در صورتی که طرفین اقتصادی در زمینه‌های فوق به تفاهم برسند تفاهم نامه بین آن‌ها منعقد خواهد شد.

وی به ظرفیت موجود در منطقه امیرآباد به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی در شرق مازندران اشاره کرد و گفت: مقرر شد با وزارت نفت نشستی داشته باشیم تا این منطقه به عنوان منطقه آزاد فناوری انرژی نفت و گاز (سوآپ نفتی) در سطح بین المللی باشد.

فلاح با بیان اینکه حمل و نقل دریایی یکی از مزیت‌های تجارت با قزاقستان محسوب می‌شود، افزود: مرکز تجارت نفتی در بندر امیر آباد می‌تواند کلیه کشورهای سی آی اس و همچنین کشورهای همسایه از جمله هندوستان، افغانستان و.. را در حوزه نفتی شامل شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه مشاورین ما در حوزه نفت و گاز این پروژه را تعریف کردند، اظهار داشت: تصمیماتی اتخاذ شود تا جلسه‌ای توجیهی برای کار‌شناسان کشور قزاقستان در این حوزه برگزار شود.

وی راه اندازی خط پرواز ساری – اکتائو را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این سفر عنوان کرد وگفت: برای اجرایی کردن این خط پروازی هماهنگی لازم با شرکت هواپیمایی ماهان و همچنین شرکت هواپیمایی قزاقستانی برقرار شد.

در پایان این نشست تفاهم نامه راه اندازی خط پرواز ساری- اکتائو از سوی موسی مشاء زمینی مدیر کل فرودگاه ساری و سلچوک کیلیجی رئیس فرودگاه اکتائو منعقد شد.

 
 
کد خبر : ۲۹۸۴۵۵