خبرگزاری کار ایران

صعود تیم جستجو و نجات کوهستان هلال احمر شیراز به قله علم کوه

۱۰ نفر از اعضای تیم جستجو نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شیراز موفق شدند به قله چهار هزار و ۸۵۰ متری علم کوه در استان مازندران صعود کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس، تیم جستجو و نجات کوهستان این جمعیت که متشکل از ده کوهنورد به نام‌های علی شاکری، مسیح اله باقری، غلامرضا علی‌پور، سید رسول علمدار، فرشاد اخترکاویان، نصراله کشاورزی، بهزاد افشار، علی کاظمی، محمد حسین جلالی و فاضل بورکی بودند، توانستند به قله علم کوه، دومین قله مرتفع کشور کنند.

 تیم جستجو و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شیراز به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، عازم علم کوه، از سلسله رشته کوههای البرز واقع در شمال کشور شدند و طی مدت ۴ روز وبا هماهنگی‌های به عمل آمده طبق برنامه زمانبندی توانستند از مسیر سیاسنگام که از مسیر‌های سخت و دشوار است، به این قله صعود کنند.

قلّه علم کوه پس از دماوند دوّمین قله مرتفع ایران به شمار می‌رود و بیشتر شهرت این قله به خاطر دیواره ایست که در دامنه شمالی آن واقع شده و دارای فنّی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی در ایران است.

همچنین کوهنوردان تیم تیم جستجو و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شیراز در سال‌های اخیر توانسته‌اند به قلل مرتفع کشور از جمله کوه‌های دماوند، سهند و سبلان و نیز کوه‌های مرتفع کشورهای همسایه از جمله ترکیه صعود کنند.

کد خبر : ۲۹۸۵۱۱