خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس:

کاهش تنش‌ها در منطقه، از برکات برگزاری اجلاسیه پیرغلامان خواهد بود

نماینده مردم شیرازدر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه پیرغلامان زمینه را برای شناخت و محبت بیشتر اهل بیت(ع) فراهم می‌کند، گفت: طبیعتاً هرچه فضاهای این چنینی فراهم شود، شاهد کاهش تنش‌ها در کشورهای منطقه خواهیم بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی، ضرغام صادقی، با اشاره به برگزاری این اجلاسیه در شیراز گفت:‌ فعا‌ل‌سازی فضای فرهنگی رسالت همه کسانی است که دوستدار اهل بیت(ع) و احکام الهی هستند.

وی ابراز کرد: افراد بسیاری از مذاهب گوناگون نسبت به اهل بیت(ع) ارادت ویژه دارند لذا همین حضور این افراد و از سوی دیگر حضور افراد عادی در اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان زمینه را برای افزایش شناخت و ارادت نسبت به ائمه معصومین بیشتر فراهم می‌شود.

صادقی ادامه داد: طبیعتاً هرچه فضاهای این چنینی برای درک و محبت اهل بیت(ع) بیشتر فراهم شود، شاهد کاهش تنش‌ها در کشورهای منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مسلماً تمام کسانی که برای زنده کردن احکام و ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند ارزشمند هستند، افزود:‌ یکی از جایگاه‌های مهم احیای ارزش‌های اسلامی و تلطیف فضای فرهنگی جامعه بحث نقش و تأثیرگذاری مداحان و پیرغلامان ائمه معصومین هستند.

صادقی با اشاره به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) بودن شیراز عنوان کرد: هر تلاش فرهنگی که می‌تواند به ارتقای جایگاه فرهنگی شیراز و استان فارس کمک کند، جزو کارهای فرهنگی ـ مذهبی ارزشمندی است که باید جهت برگزاری آن همت گماشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زنده کردن هر حکمی از احکام الهی و هر حرکت هنری که تلاش کند این احکام الهی را زنده کند ارزشمند و قابل تمجید است، برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی را با توجه به شرایط اخیر منطقه، اقدامی مناسب و به جا دانست و بر لزوم هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آن تأکید کرد.

کد خبر : ۲۹۸۵۱۴