خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار خراسان رضوی

شیوه‌نامه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجراهای صحنه‌ای موسیقی در مشهد بررسی شد

با حضور استاندار خراسان رضوی و در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان، شیوه‌نامه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجراهای صحنه‌ای موسیقی در مشهد بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رشیدیان در این جلسه تاکید کرد: علما و متدینین با اجرای موسیقی مشکل ندارند و دغدغه آنان به ویژه امام جمعه محترم مشهد، مسائل جانبی آن از قبیل راه‌اندازی کارناوال، اختلاط محرم و نامحرم، نمایش مد و آرایش‌های زننده است.

وی افزود: نظرات تمام علما و مراجع در این خصوص برای ما مقدس و محترم است ولی ملاک عمل ما، قانون و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  به عنوان ولی‌فقیه، است.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: به دلیل اهمیت موضوع، از دفتر رهبر معظم انقلاب ( حفظه الله ) سوال کردیم آیا معظم له در خصوص اجرای کنسرت در مشهد نظر دارند یا خیر؟ که جواب رسید، ایشان نظر خاصی ندارند.

 رشیدیان تاکید کرد: بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران  و منویات مقام معظم رهبری، همانگونه که  اجرای موسیقی صحنه‌ای در سایر استان‌های کشور پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه مجاز است، در این استان نیز با رعایت ملاحظات پایتخت معنوی و بارگاه منور رضوی، مجاز خواهد بود.

 وی خاطر نشان کرد: موضوع این شیوه‌نامه بحث در خصوص حلیت و یا حرمت موسیقی نیست بلکه صرفا ناظر بر هماهنگی و نظارت است.

استاندار خراسان رضوی گفت: شیوه‌نامه مذکور به منظور جمع‌بندی نهایی و نظر خواهی از مراجع، علما و صاحب‌نظران در جلسه‌ای فوق العاده که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد؛ بررسی و مصوب می‌شود.

از دیگر موضوعات جلسه، بررسی طرح سمفونی دفاع مقدس بود که به همت حوزه هنری خراسان رضوی تولید خواهد شد.

رشیدیان ضمن موافقت با ساخت این سمفونی، افزود: استفاده از ابزار موسیقایی و جدید برای پرداختن و انتقال ارزش‌ها به نسل جدید و جوان، کاری مطلوب است.

وی تولید آثار فاخر و ماندگار از استان و مشهد مقدس، به ویژه با توجه به انتخاب این کلانشهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 را ضروری دانست.

همچنین در این جلسه کلیات نظام نامه اجرایی پیوست فرهنگی استان به تصویب اعضا رسید و رشیدیان بر تدوین این پیوست مبتنی بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی در اجرای پروژه‌ها، تاکید کرد.   

کد خبر : ۲۹۸۶۵۲