خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران

خبرنگاران واقعیت را بدون ملاحظات سیاسی عنوان کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اصحاب رسانه وظیفه بین المللی دارند و باید صراحت داشته و ترس را کنار بگذارند و آنچه واقعیت است را بدون ملاحظات سیاسی عنوان کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ آیت الله نورالله طبرسی در همایش مدیران استانی خبرگزاری فارس در مجتمع اهل البیت ساری ضمن تبریک دهه کرامت از خبرنگاران به عنوان پیام آورانی یاد کرد که از خلقت بشر تاکنون در عرصه اطلاع‌رسانی فعالیت  کرده و وقایع قبل و بعد از تاریخ را به نگارش در آوردند.

وی با بیان اینکه اگر خبرنگاران وقایع و اتفاقات را در طول تاریخ به قلم نمی‌آورند اکنون دست‌های ما خالی بود، افزود: خبرنگاران به رسانه امروز محدود نمی‌شوند بلکه مورخان اسلامی نیز جزء خبرنگاران محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه صهیونیست‌ها نبض خبرگزاری‌های دنیا را گرفته و نمی‌گذارند مردم با خبر آشنا شوند، گفت: گرفتاری و مصیبت خبرگزاری امروز این مسئله است که باید توسط رسانه‌های انقلاب اسلامی این نقصان مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای رسانه است به طوری که این فرهنگ به اندازه‌ای گسترش یافت که رسانه به دین مردم تبدیل شده است، اظهار کرد: هر خوراکی که رسانه به مردم بدهد، مردم همان را می‌پذیرند.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه اگر چه اصل مسئله نادرست است، عنوان کرد: اصحاب رسانه وظیفه بین المللی دارند و باید صراحت داشته و ترس را کنار بگذارند و آنچه واقعیت است را بدون ملاحظات سیاسی عنوان کنند.

وی با بیان اینکه خود خبر آفتی ندارد و پیرایش و ویرایش خبر مربوط به خبرنگاران است، افزود: راویان اخبار، خبر را به مردم می‌رسانند و کیفیت انعکاس خبر بر عهده  خبرنگاران است.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه خبرنگاران باید خبر را با صداقت و شجاعت بیان کنند، گفت: اصحاب قلم باید خبر را با صراحت و صداقت عنوان کنند.

وی افزود: 36 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما باید ببینیم جایگاه مازندران نسبت به سایر استان‌ها در طول این چند سال در کجا واقع شده است.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه در دولت‌های مختلف برای توسعه مازندران تلاش زیادی شده است اما مازندران به آن جایگاه واقعی خودش ارتقاء پیدا نکرد، گفت: خبرنگاران باید نیازمندی‌های استان را احصاء کنند اینطور نباشد که در اخبارشان فقط تعریف و تمجید باشد بلکه  باید نیازمندی‌های استان را زیر نظر دستگاه اجرایی و مسئول ارشد استان، به رئیس جمهور انتقال دهند.  

وی در ادامه بیان  کرد: متاسفانه مدیریت‌ها و خبرنگاران ما سیاسی شده‌اند و می‌خواهیم از همه چیز بهره سیاسی بگیریم  و همه روابط و رفتارهای ما جناحی و سیاسی و تخریب کردن و تحرف اخبار شده است البته افراد افرادی سالمی نیز در این عرصه فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه منبر سنتی‌ترین رسانه است  و این انقلاب نمود مبارزه رسانه سنتی و رسانه مدرن است، افزود:شاه پهلوی تمام رسانه‌های مدرن را در اختیار داشت اما در نهایت همین رسانه سنتی بر رسانه او پیروز شد.

وی از رسانه‌ها خواست در اخبارشان به مسائل اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند  و مسئله حجاب، سبک زندگی ، اقتصاد مقاومتی و... می تواند موضوعاتی باشد که خبرنگاران به آن بپردازند.

کد خبر : ۲۹۸۶۵۶