خبرگزاری کار ایران

امام جمعه آستانه اشرفیه

فعالیت احزاب در این مقطع ضروری‌ست

امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه هرگز تعلق حزبی پیدا نکردم، گفت: با این وجود اعتقاد دارم که فعالیت احزاب در این مقطع امری ضروری‌ست.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، حجت الاسلام والمسلمین محمد ساجدی در دیدار با جمعی از اعتدال‌گرایان گیلان، اظهار کرد: دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان را از سالیان دور می‌شناسم و تعلق خاطر ما به انقلاب، امام و نظام برخاسته از این انقلاب، یک تعلق اعتقادی‌ست.

وی افزود:  دغدغه‌هایی در ما وجود دارد که این دغدغه‌ها دلسوزانه است و ممکن است که نگاه نقادانه به امور داشته باشیم.

امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه مدتها در یک فضای علمی و دانشگاهی به دور از عرصه اجرایی فعالیت می‌کردم، گفت: در حوزه فعالیت سازمانی و ستادی تقریبا با نگاه ملی به مسائل نگاه می‌کردم و هیچ‌گاه نگاه خرد به امور نداشتم.

وی اذعان نمود: به اندازه عمر خود درس خوانده‌ام و باید تعلق خاطری را که به انقلاب داشتم برای خدمت به مردم و نظام بکار می‌گرفتم.

حجت الاسلام ساجدی با بیان اینکه هرگز تعلق حزبی پیدا نکردم، افزود: با این وجود فعالیت احزاب را در این مقطع امری ضروری می‌دانم.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که یک نظام مردمی داریم که با برگزاری انتخابات مردم را در تعیین سرنوشتشان شریک می‌کند و احزاب نیز در این بین باید با کارکرد صحیح و مناسب و در چارچوب نظام به آگاهی بخشی علمی به مردم بپردازند.

امام جمعه آستانه اشرفیه فعالیت قانونی احزاب را بسیار سودبخش و حائز اهمیت دانست و گفت: همه باید در سایه امید،‌ همدلی و هم‌زبانی برای توسعه کشور گام برداریم.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به فضای شهرستان آستانه اشرفیه اشاره کرد و افزود: نسبت به زادگاه خود احساس مسئولیت می‌کنم و در تلاش هستم که تجربه چندین ساله خود را در اختیار شهرستان و استان قرار دهم.

وی با بیان اینکه مشکلات فراوانی در آستانه اشرفیه وجود دارد، تصریح کرد: همه ظرفیت‌های شهرستانی، استانی و ملی باید در جهت رفع این مشکلات بکار گرفته شوند.

حجت الاسلام ساجدی به شخصیت مرحوم آیت الله امینیان اشاره کرد و گفت: ایشان محور همه سلایق بود و این محوریت باعث شد که همه مردم آستانه اشرفیه علاقه خاصی به آیت الله امینیان داشته باشند.

وی با بیان اینکه اولویت بنده فرهنگی است، افزود: اعتقاد دارم که هیچ چیز به اندازه خدمات علمی اعتماد مردم را جلب نمی کند و باید از نظرات و ایده‌های مختلف برای توسعه بهره گرفت.

 

کد خبر : ۲۹۸۷۰۹