خبرگزاری کار ایران

آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه 1.5میلیارد به شرکت برق و آب بدهکار است

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 شهر کرمانشاه و دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان از بدهی 1.5 میلیارد ریالی سه هنرستان ناحیه 3 به ادارات آب وبرق و گاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهر صبح امروز پنجشنبه با حضور فضل الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه امروز پنجشنبه برگزار شد.

در این جلسه، نجفی رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 شهر کرمانشاه و دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان از بدهی صد و پنج میلیون تومانی سه هنرستان ناحیه 3 به ادارات آب وبرق و گاز خبر داد و گفت: از این مبلغ 60 میلیون تومان بدهی به اداره برق بوده که موجب قطع برق هنرستان‌های مذکور شده است.

نجفی از فرماندار کرمانشاه تقاضا کرد با توجه به نزدیکی امتحانات شهریور موضوع فوق را پیگیری کرده و بدهی مذکور تقسیط شود.

در ادامه فرماندار کرمانشاه اظهار کرد: باید برای پیشبرد امور و کارها از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رنجبر در مورد مشکلات مالی و بدهی آموزش و پرورش گفت: باید از طریق انجمن اولیا و مربیان از خیرین و نیکوکاران استفاده کنیم.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: اگر لازم باشد خودم شخصا دست نیاز به خیرین دراز می‌کنم.

نجفی در ادامه از عدم حضور شورای شهر در جلسات آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: در تبریز و در جلسات آموزش و پرورش توسط شهرداری و شورای شهر تبریز 3 میلیارد تومان به آموزش و پرورش تبریز کمک شده است. اما ما حتی از حضور اعضا شورای شهر و شهرداری در جلسات آموزش و پرورش محروم هستیم.

در ادامه این جلسه، کرانیان عضو ستاد پروژه مهر ناحیه سه از موانع و آسیب‌های موجود در مسیر عملیاتی شدن پروژه مهر خبر داد.

وی از عمده این موانع را نصب تابلوهای تبلیغاتی بدون برنامه و نامنظم و همچنین دیوارهای نقاشی شده مدارس که فاقد هدف مشخص است انتقاد کرد و افزود: ناهمواری محیط مدارس، نبود سطل‌های زباله در مدارس و... از جمله دیگر مشکلات ما در این حوزه است.

وی همچنین از دیگر موانع پروژه مهر را مشکلات و گره‌های ترافیکی بویژه در روزهای آغازین سال تحصیلی عنوان کرد.

 این عضو ستاد پروژه مهر ناحیه 3 از مشکلات ساختاری هنرستان کشاورزی مهرگان و قدیمی بودن سیستم گرمایشی آن نیز خبر داد.

در ادامه این جلسه مقدسی، مدیر عامل خانه زاگرس و سایت تاب‌آوری که هدفش بالا بردن ضرایب امنیتی جامعه در مقابل بحران‌های اجتماعی است با ذکر توضیحاتی به ارائه راهکارهایی در مقابله با بحران‌های اجتماعی همانند اعتیاد، طلاق و بیماری‌های روانی پرداخت.

گفتنی‌ست که جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمانشاه هر ماه به منظور بررسی مشکلات آمورش و پرورش در شهرستان و با حضور فرماندار و مسولان از دستگاه‌های مختلف اجرایی تشکیل می‌شود.

کد خبر : ۲۹۸۷۴۱