خبرگزاری کار ایران

سید حمید طهایی

ضرورت تدوین جایگاه البرز، در سند آمایش سرزمینی و برنامه ششم توسعه

استاندار البرز بر ضرورت تدوین جایگاه استان ، در سند آمایش سرزمینی و برنامه ششم توسعه کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی با بیان این مطلب پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه توجیهی برنامه ششم توسعه، در استانداری البرز گفت: ضرورت دارد نقش اصلی و راهبردی استان البرز در برنامه ششم توسعه و سند آمایش سرزمینی مشخص شود.

وی در ادامه افزود: البرز به عنوان بخشی منفک شده از تهران در قالب برنامه ششم توسعه و با سندآمایش سرزمینی شاکله خود را پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با تدوین سندآمایش استان، اسناد توسعه‌ای در بخش‌های مختلف نیز تدوین می‌شود که البته به جهت محدودیت اطلاعات از استان از یک سو، ابعاد فراگیر استعدادهای البرز از سوی دیگر و لزوم تطابق بخشی منابع استانی با ظرفیت‌ها در کنار تعریف کارکردهای ملی، کار تدوین سندآمایشی سرزمینی استان کمی دشوار خواهد بود.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به پیش تازی استان البرز در حوزه علم وفناوری و همچنین صنعت گفت: البرز یکی از هاب‌های ملی و در کریدور شمالی – جنوبی خاورمیانه قرار دارد که این ظرفیت نیز باید در تدوین اسناد توسعه‌ای مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از ظرفیت‌های موجود به نفع توسعه استفاده کرد.

وی بیان داشت: استقرار فرودگاه پیام نیز به عنوان شاهراه هوایی در کشور بسترساز توسعه ناوگان هوایی در این استان است که باید در بخش سندآمایش برای آن برنامه‌ای مجزا دیده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البرز در تمامی حوزه‌ها می‌تواند سرآمد باشد اما باید شاخص‌ترین المان و راهبردی که کارکرد این استان را تعریف می‌کند و متمایز از سایر استانهاست، در برنامه ششم توسعه تعریف شود.

کد خبر : ۲۹۸۷۵۰