خبرگزاری کار ایران

دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان

تاثیر تئاتر در تداوم اجرای آن است

دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، تاثیرات اجرای نمایش‌ها را در تداوم آن دانست و گفت: نقش کارگردانان در هویت فرهنگی تاثیرگذار و اجرای نمایش‌ها با موضوعات مختلف می‌تواند نقش به سزایی را در جامعه ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان مهدی نادعلی در نشست صمیمانه اعضای ستاد برگزاری جشنواره با کارگردانان تئا‌تر دیار نخستین‌ها به بهانه یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر که در سالن کنفرانس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار شد گفت: اجرای نمایش‌هایی که در جشنواره دهم تئا‌تر مهر کاشان برای نخستین بار در مکان‌ها مختلف دیار نخستین‌ها برگزار شد رضایت و خرسندی مردم را در برداشت.

وی افزود: پرداختن به موضوعاتی چون آسیب‌های اجتماعی در جشنواره‌ها می‌تواند تاثیراتش را زمانی نشان دهد که این نمایش‌ها تداوم داشته باشد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، به تاثیر گذاری اجرای نمایش‌ها در نقاط مختلف سطح شهر و پررنگ‌تر شدن آن اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر نیز با تاکید شهردار در نقاط مختلف برگزار شود.

نادعلی، به تشکیل کمیته‌ها طبق روال سال‌های گذشته در این جشنواره اشاره کرد و افزود: به منظور بهتر برگزار شدن جشنواره امسال از کسانیکه به هر نحوی می‌توانند بخشی از کار را بر عهده بگیرند و آمادگی خود را اعلام می‌کنند استقبال می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای نمایش‌های مختلفی که از دیار نخستین‌ها و دیگر شهر‌ها به روی صحنه می‌رود باید در طول جشنواره هر روز چراغ تئا‌تر روشن باشد همچون سال‌های گذشته که با استقبال علاقمندان به هنر نمایش و تئا‌تر روبرو بود.

دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، با تاکید بر اینکه در برگزاری هرچه بهتر جشنواره همکاری ادارات و ارگان‌ها ضروری است اذعان داشت: باید در برگزاری خوب این جشنواره در زمینه محتوایی و اجرایی تلاش کرد.

نادعلی، حضورهنرمندان عرصه تئا‌تر و نمایش در این جشنواره با نام کاشان را مورد تاکید دانست و گفت: ارائه نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی باید نسبت به کارهای قبلی قوی‌تر باشد تا نام جشنواره برای همیشه با نام دیار نخستین‌ها رقم بخورد.

وی، از ارسال بیش از ۳۰۰ اثر صحنه‌ای و خیابانی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: در راستای تقویت و حضور فعالانه گروه‌های هنری کاشان برنامه ریزی‌های کار‌شناسانه صورت گرفته است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حضور شرکت کنندگان در این جشنواره را از شهرهای مختلف قابل تقدیر دانست و خاطر نشان کرد: نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی خوبی از شهرهای مختلف به این جشنواره رسیده است.

مسوول کمیته فنی یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان نیز در ادامه گفت: جشنواره امسال نسبت به سال گذشته از ۱۴ روز به ۱۱ روز تغییر کرده و با توجه به محدودیت امکانات مطلوب بودن جشنواره امسال حائز اهمیت است.

محسن خسروی، به آثار رسیده و تعداد نمایش‌ها از شهرهای مختلف به این جشنواره اشاره کرد و افزود: امیدواریم جشنواره امسال نیز با اتحاد و همدلی و همزبانی بیشتر از گروه‌های نمایشی نسبت به سال‌های گذشته با کیفیت‌تر برگزار شود.

وی، با اشاره به پیشنهادات، انتقادات و نگاه ویژه به یازدهمین جشنواره یادآور شد: نقش کارگردانان در اجرای نمایش‌های و رویکرد جشنواره حائز اهمیت است.

در این نشست صمیمی که با حضور جمعی از کارگردانان پذیرفته شده در یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر برگزار شد، چاپ ویژه نامه جشنواره با محتوا و کیفیت ارائه مطالب ویژه اجرای نمایش‌ها، مصاحبه با کارگردانان، بازیگران و انتقادات و پیشنهادات مربوط به آن پرشور‌تر از قبل مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین برنامه ریزی‌ها و هماهنگی در راستای مکان تمرین گروه‌ها و حمایت، همدلی و همزبانی و ارتباط با مسوولین، حضور کارگردانان بانوی کاشانی در جشنواره، استفاده از تجارب هنرمندان بومی تئا‌تر و نمایش که در خارج از شهرستان در پست‌های کار‌شناسی و جایگاه هنری نقش موثری در هنر تئا‌تر دارند باید در انتخاب آثار و داوری از حضور آن‌ها بهره گرفت از دیگر موارد اشاره شده در این نشست بود.

 گفتنی‌ست در نشست صمیمانه اعضای ستاد برگزاری جشنواره با کارگردانان پذیرفته شده تئا‌تر دیار نخستین‌ها در یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهرکاشان، انتقادات و پیشنهادات کارگردانان مطرح شد و هر کدام از آن‌ها به موضوعی ویژه پرداختند.

کد خبر : ۲۹۸۷۶۱