خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبر داد

بهره برداری از ۱۶۱ پروژه عمرانی در هفته دولت

استاندار زنجان از بهره‌برداری ۱۶۱پروژه عمرانی ملی و استانی با اعتباری بالغ بر ۷۶۱ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، شامگاه شنبه (۳۱مرداد) درجمع با خبرنگاران، با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری‌های تابعه و دهیاری‌های استان آماده بهره‌برداری شده است، گفت: بر این اساس در این هفته ۱۱۵ پروژه روستایی با اعتبار هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۲۵ پروژه دیگر توسط شهرداری با ۲۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه تعدای از پروژه‌های عمرانی نیز دراین هفته شروع به عملیاتی شدن می‌کنند، افزود: ۱۸۸پروژه در این هفته آغاز به عملیاتی‌شدن می‌شود.

استاندار زنجان، اضافه کرد: ۱۸۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۶ میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های اجرایی‌ست و چهار پروژه دیگر نیز با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیون تومان به شهرداری‌های استان اختصاص دارد.

وی، با بیان اینکه با توجه به اینکه پروژه‌های نیمه تمام زیادی در این استان وجود دارد تصریح کرد: تمامی پروژه‌های کلنگ زنی شده درهفته دولت باید تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

انصاری، با بیان اینکه در هفته دولت ۲۸ پروژه سرمایه‌گذاری این استان آماده بهره‌برداری‌ست، یادآور شد: این طرح‌ها با آورده ۷۳۷ میلیارد تومان بخش خصوصی و تزریق تسهیلات سیستم بانکی آماده افتتاح است.

استاندار زنجان، همچنین از افتتاح ۲۴۰ پروژه کشاورزی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در ایام هفته دولت خبر داد و گفت: در مجموع اجرای این طرح‌ها دو هزار ۷۰۰ فرصت شغلی در استان فراهم می‌کند.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به آغاز عملیات دو طرح بزرگ استان تاکید کرد: این دو طرح شامل مجتمع فرو آلیاژ با سرمایه‌گذاری ۷۸۸ میلیارد تومان اعتبار و دیگری عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری فاز اول آن با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان است که سرجمع این دو پروژه یک هزار و ۳۸ میلیارد تومان است که با حضور معاون اول رئیس جمهوردر زنجان و اسحاق جهانگیری خواهد بود.

استاندار زنجان، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری ۷۰ دستگاه اجرایی استان عملکرد خود را به صورت مجازی در سایتی که به همین منظور طراحی شده به نمایش می‌گذارند.

انصاری، در زمینه فراهم شدن مقدمات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در زنجان نیز یادآورشد: زیرساخت‌های لازم برای این مصوبه در حال آماده شدن است.

انصاری، انجام مطالعات تفصیلی پهنه‌های معدنی استان زنجان را از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری به استان در سال ۹۳ برشمرد و گفت: بر این اساس انجام مطالعات پهنه‌های سلطانیه و طارم با شرکت ایمیدور، انگوران و زرشوران با شرکت تهیه و تولید منعقد شده که مطالعات تفصیلی در پهنه‌های معدنی استان طی یک سال آینده تکمیل می‌شود که نتایج آن برنامه‌ریزی‌های بهتری را پیش روی استان زنجان قرار می‌دهد.

استاندار زنجان اضافه کرد: اکنون زمین مورد نیاز، نقشه‌های اجرایی‌ست تا پس از تصویب لایحه دولت در مجلس کارهای مقدماتی استقرار واحدهای صنعتی در آن آغاز شود که روند آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز آن به بیش از دو سال زمان نیاز دارد.

وی اظهار کرد: دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین نیز از دیگر پروژه‌های مصوب در سفر رییس‌جمهوری بود که این پروژه برای عملیاتی شدن به چهار قطعه تقسیم شده که مناقصه قطعه اول آن در ۳۴ کیلومتر بین زنجان تا سلطانیه برگزار شده و به زودی در این زمنیه اقدام خواهد شد.

انصاری به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات پتروشیمی زنجان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه مشکلات عدیده‌ای نظیر عدم پیگیری و نداشتن یک سهامدار عمده و غیره داشته است که پس از پیگیر‌های مکرر و اضافه شدن یک سرمایه‌گذار توانا، بورس با افزایش سرمایه آن در دو مرحله به مقدار ۳۰۰ میلیارد تومان موافقت کرده است که به زودی با تخصیص منابع مورد نیاز از صندوق توسعه ملی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

کد خبر : ۲۹۹۲۷۰