خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان

باید از ظرفیت هنرمندان برای توسعه گردشگری ساحلی استفاده کرد

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: هنرمندان نقش مهمی در انتقال مفاهیم و پیام‌های مختلف در توسعه جامعه دارند و باید از ظرفیت آنان در بخش‌های مختلف به ویژه توسعه گردشگری ساحلی استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، یونس رنجکش در حاشیه دومین جشنواره مجسمه‌های شنی در بندر کیاشهر، گفت: برگزاری جشنواره‌های سازمان فرهنگی و هنری نقش مهمی در انتقال مفاهیم گردشگری، ایجاد جاذبه‌های گردشگری در ‌‌نهایت توسعه گردشگری دارد.

وی افزود: گیلان برخوردار از ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در حوزه گردشگری به ویژه سواحل است که برای معرفی اینجاذبه‌ها و ظرفیت‌های آن نیازمند برقراری ارتباط بهتر با مردم هستیم که هنرمندان می‌توانند نقش محوری در این زمینه داشته باشند.

رنجکش ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری علاوه بر انتقال مفاهیم فرهنگی، سرگرمی گردشگران موجب ایجاد فرصتی برای درخشش هنرمندان و همچنین مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف هنری می‌شود که این مهم، سهم بسزایی در تحرکات اجتماعی به ویژه نشاط اجتماعی دارد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های گیلان یادآور شد: توسعه اقتصادی بر محور دریا و سواحل استان از دیگر مزایایی‌ست که می‌توان با بهره‌مندی از حضور هنرمندان در استان از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دولت برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای ساماندهی سواحل و ایجاد فرصت‌های بهتر از این موهبت الهی فراهم کرده است، اظهار کرد: در گیلان تلاش شده است تا با محور قرار دادن برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی از این موهبت‌های الهی بهره‌برداری مناسب شود.

رنجکش افزایش تعداد طرح‌های سالم‌سازی از ۱۸ طرح سال ۹۲ به ۴۰ طرح با ۸۰شناگاه برای خواهران و برادران و تجهیز امکانات این طرح‌ها در کنار استقرار نیروهای امداد و نجات در مناطق خطرآفرین و توسعه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی را از مهم‌ترین اقداماتی دانست که در این مدت در سواحل استان گیلان به اجرا گذاشته شده است.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره مجسمه‌های شنی نیز با حضور مسئولان استان تقدیر بعمل آمد.

کد خبر : ۲۹۹۳۶۲