خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز گیلان خبر داد

افتتاح ۷۶ پروژه گازرسانی روستایی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افتتاح ۷۶ پروژه گازرسانی به روستاهای استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا، جمشید ظهیری با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، گفت: همزمان با این ایام که مقارن شده است با دهه کرامت در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، پروژه گازرسانی به ۷۶ روستای استان گیلان افتتاح می‌شود.

وی افزود: در هفته دولت سال جاری ۷۶ روستا از شهرستانهای آستارا، آستانه اشرفیه، املش، تالش، رشت، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، فومن و لاهیجان با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

ظهیری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۱ شهر از مجموع ۵۲ شهر گیلان تاکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند، عنوان کرد: عملیات گازرسانی تنها در شهر ماسوله به دلیل لزوم حفظ بافت تاریخی آن انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان ادامه داد: این شرکت از این پس رسالت خود را در گازرسانی به کلیه روستاهای باقیمانده بالای ۲۰ خانوار استان و ارائه خدمات بهره برداری و نگهداری از تأسیسات گازدار خود دنبال می‌نماید.

وی اظهار داشت: تاکنون از مجموع ۲ هزار و ۶۳۰روستای گیلان با مجموع ۳۱۲ هزار و ۶۸۴ خانوار، ۱ هزار و ۳۸۶ روستا با مجموع ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و درصد برخورداری خانوارهای روستایی استان به بیش از ۷۶ درصد رسیده است.

ظهیری خاطرنشان کرد: پس از اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای در حال اجرا و تحقق گازرسانی به باقیمانده روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان با اتکا به بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ (۸۲۶ روستا)، میزان برخورداری خانوار روستایی استان گیلان از ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ خانوار در پایان هفته دولت سال۹۴، به میزان ۳۰۹ هزار و ۷۲۲ خانوار در پایان سال ۹۵ خواهد رسید.

وی گفت: بدین ترتیب تا پایان سال ۹۵ درصد برخورداری خانوارهای روستایی گیلان از نعمت گاز به بیش از ۹۹ درصد می‌رسد.

کد خبر : ۲۹۹۶۲۳