خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم

عملکرد یگان‌های ارتش در دوران دفاع مقدس تدوین می‌شود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: عملکرد و نقش یگان‌های ارتش مستقر در استان با محوریت آمادگاه سرلشکر شهید فراشاهی تبیین و تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قم، احمد حسینی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده آمادگاه شهید فراشاهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای ارتش اظهار کرد: حضور مسئولان عالی‌رتبه و فرماندهان نیروهای مسلح استان بخصوص اداره کل حفظ آثار در این مراسم به عنوان تالیف قلوب و ایجاد همدلی بیشتر و ایجاد حلقه اتصال بین فرماندهان نظامی و انتظامی در استان امری ضروری و موثر است.

وی همچنین تقدیر از فرماندهانی که علاوه بر انجام ماموریت‌های محوله، اهتمام ویژه‌ای به مباحث ارزشی دفاع مقدس و تکریم شهدا و ایثارگران داشته‌اند را موضوعی اجتناب ناپذیر برشمرد و خاطرنشان کرد: گنجینه ذی‌قیمت دوران دفاع مقدس می‌طلبد تلاش‌های فرماندهان گذشته در این مورد، تقویت شده و با توان بیشتری تداوم یابد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به حضور غالب سربازان و کارکنان جوان در مجموعه آمادگاه ارتش، عنوان کرد: شایسته است برای این گروه از جوانان که سال‌های دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، برنامه‌هایی برای انتقال فرهنگ حماسه و ایثار منبعث از آن دوران، فراهم شود و با نگاهی ویژه به طیف ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدای مرتبط با ارتش، آثار مکتوبی تولید شود.

وی با توجه فعالیت آمادگاه سرلشکر شهید فراشاهی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی موفق و موثر این آمادگاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن و در پشتیبانی تجهیزاتی نیروهای مسلح بخصوص یگان‌هایی که در مناطق عملیاتی انجام وظیفه کرده‌اند، مورد غفلت واقع شده و باید لحظه لحظه آن ثبت و ضبط و برای نسل آینده مکتوب شود.

حسینی تاکید کرد: آمادگاه سرلشکر شهید فراشاهی علیرغم بعد مسافت نسبت به مناطق مرزی، تمام نیازمندی‌های دوران دفاع مقدس را برای یگان‌ها تامین می‌کرد؛ هر چند به دلیل ملاحظاتی این سابقه ارزشمند که بدون آن هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شد، از نظرها دور ماند.

وی از تبیین و تدوین نقش یگان‌های ارتش مستقر در قم در دوران دفاع مقدس با محوریت آمادگاه سرلشکر شهید فراشاهی خبر داد و گفت: به موازات تبیین و ثبت نقش جامع استان قم در حوزه دفاع مقدس، ضرورت دارد بیش از پبش نقش ارتش در آن دوران طلایی حماسه و ایثار مورد بررسی و دقت قرار گرفته و مکتوب شود.

لازم به ذکر است مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در مراسم معرفی مهران زرین زاده به عنوان فرمانده جدید آمادگاه سرلشکر شهید فراشاهی برای وی آرزوی توفیق کرد و با اهداء هدایایی از خدمات ارزشمند ناصر رجبی فرمانده سابق آمادگاه در حوزه اجرای برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس تقدیر کرد و دوران بازنشستگی فرماندهان پرتلاش را به عنوان دوران "بازایستادگی" بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی اعلام کرد.

کد خبر : ۲۹۹۷۰۶