خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرج

دولت از بزرگنمایی فعالیت‌های خود پرهیز می‌کند

فرماندار کرج با اشاره به صداقت دولت در ارائه آمار واقعی گفت: دولت یازدهم با مردم صادق است و از بزرگنمایی فعالیت‌های خود پرهیز می‌کند.

به گزارش ایلنا در کرج، محمد تقی ایرانی امروز در مراسم گرامیداشت هفته دولت و تجلیل از کارمندان نمونه ادارات شهرستان افزود: ما در دولت نقدهای دلسوزانه‌ای را که به نفع نظام و مردم است می‌پذیریم، اما عده‌ای دنبال تخریب هستند و نیتشان اصلاح امور نیست، بلکه تنها با بهانه‌گیری از عملکرد دولت، موجب نگرانی در جامعه را فراهم می‌کنند که این هرگز به نفع نظام و مردم ما نیست.

وی با اشاره به مشکلاتی که دولت در ابتدای کار خود با آن دست به گریبان بوده و تا اکنون هم ادامه دارد اضافه کرد: کارگزاران و مسئولان، در این دولت با انگیزه بسیار زیاد و تلاش فراوان در پی حل مشکلات مردم هستند که مهار تورم، طرح بیمه سلامت، احیاء کارخانه‌های ورشکسته دولت گذشته و تکمیل پروژه‌‌ رها شده و سنگین مسکن مهر در کشور و تکمیل پروژه‌های کلنگ خورده و نیمه‌تمام از جمله این اقدامات بوده که نتایج خوبی هم در بر داشته است.

وی بیان کرد: خدا را شاکریم که در سالی که مزین به نام دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی‌ست، شاهد وفاق بیش از پیش مردم و دولت یازدهم هستیم و در سایه حمایت مقام معظم رهبری، این انسجام و همدلی موجب آرامش در کشور شده است.

ایرانی با اشاره به اقدامات دولت در محدودیت شدید مالی گفت: دولت یازدهم ثابت کرده است که حتی با دست خالی هم می‌توان مدیریت خردمندانه و مدبرانه‌ای داشت و کشور را به آرامش رساند.

وی تصریح کرد: در موضوع توافق هسته‌ای که مکرراً مورد حمایت مقام معظم رهبری و مردم قرار گرفت، عده‌ای ظاهراً در پی لجاجت با دولت هستند و نمی‌خواهند این توافق مهم را بپذیرند و تلاش‌های صادقانه تیم هسته‌ای را مورد شک قرار داده و در برخی مواقع تحلیل‌هایی مخالف منافع نظام طرح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در پی دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی در سطح جهانی و منطقه، امروز با اقتدار عمل می‌کنیم و توافق هسته‌ای سبب تقویت جبهه مقاومت و تضعیف صهیونیست بین‌المللی شده است.

فرماندار کرج گفت: منتقدان بی‌انصافی که توافق هسته‌ای در نظام جمهوری اسلامی را با عهدنامه‌های ننگین دوران فتحعلی‌شاه بی‌کفایت مقایسه می‌کنند به شعور ملت ایران توهین می‌کنند.

ایرانی تاکید کرد: باید مراقب باشیم تا رفتارهای ما تبدیل به عناد علیه منافع ملی کشور نشود. این جفا در حق ملت بزرگ ایران است و بدانید که مردم ما را قضاوت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: نگاه مبتنی بر خرد ورزی در دولت یازدهم، موجب دستیابی به توفیق خوبی در عرصه بین المللی شده است که اثرات آن آرامش توام با تقویت دوستان ما در سطح بین المللی و تضعیف جبهه استکبار و صهیونیسم بین الملل است.

معاون استاندار البرز با اشاره به صداقت دولت در ارائه آمار واقعی گفت: دولت یازدهم با مردم صادق است و از بزرگنمایی فعالیت‌های خود پرهیز می‌کند. آماری که ارائه می‌شود با شرایط ملموس در جامعه مطابقت دارد و کل جامعه این تغییرات را احساس می‌کند.

وی با اشاره به برخی از آمار‌ها در دولت یازدهم تصریح کرد: مدیریت خردمندانه دولت تدبیر و امید با تاسی از منویات مقام معظم رهبری، توانسته است تا نرخ تورم سال ۹۱ در پایان سال ۹۲، بیش از ۵ درصد کاهش پیدا کند و امروز نرخ تورم به 15.6برسد که در مقایسه با سال ۹۱ و شش ماهه نخست سال ۹۲ که نرخ تورم ۳۴.۷درصد بوده، کاهش محسوس تورم را دنبال داشته است.

وی در مورد نرخ بیکاری کشور نیز گفت: امروز نرخ بیکاری به ۱۰درصد رسیده، در حالیکه در سال ۹۱ و ۹۲ این نرخ 12.4و 12.6درصد بوده است.

فرماندار کرج با اشاره به برخی امتیازات البرز افزود: استان رتبه دهم کشور در عرصه صنعت را داراست و شهرستان با دربرداشتن بیش از ۴۵ درصد صنعت البرز، رتبه نخست صنعت در این استان را دارد که می‌بایست از این ظرفیت عظیم برای رشد وتوسعه استان بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دولتی در شرایط پساتحریم نگرش براساس اقتصاد مقاومتی را مدنظر داشته باشند و ضمن توجه به ضرورت استقبال از سرمایه‌گذاری در استان، به این موضوع نیز توجه کنند که بر محور مشارکت در سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین استفاده از تکنولوژی روز دنیا حرکت کنند تا به توسعه مورد نظر در اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

وی از مدیران ادارات دولتی شهرستان کرج خواست تا با تسهیل فرایند بوروکراسی، و حذف مراحل دست و پاگیر اداری، امکان حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان کرج را فراهم کرده و از آن‌ها حمایت کنند.

فرماندار کرج با اشاره به ضرورت اولویت‌بندی توسعه صنایع استان، بر پایه استفاده از صنایع پاک از مدیران خواست تا با توجه به بحران آب، درخصوص سرمایه‌گذاری در صنایعی که آب زیادی را مصرف می‌کنند با حساسیت بیشتری عمل کنند.

کد خبر : ۲۹۹۸۲۵