خبرگزاری کار ایران

درمراسم تقدیر پرستاران نمونه صورت گرفت

تقدیر شورای اسلامی شهر کاشان از قشر دلسوز و متعهد جامعه پزشکی

رسول زاده گفت: قدرشناسی از زحمات و تلاش پرستاران از عهده‌ی انسان‌ها خارج است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تأکید بر اهمیت حوزهٔ سلامت شهروندان برای مسؤلان اجرائی شهر و انتقاد از کمبود سرانهٔ فضاهای تفریحی و فرهنگی در کاشان گفت: حجم فعلی پارک‌ها و فضاهای سبز تفریحی و محیط‌های تفرجگاهی در شهری مثل کاشان بسیار کم و محدود است و اگر به پیشگیری از بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه اعتقاد داریم باید در تأمین وسائل شادی و نشاط سالم مردم بیشتر تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، علی رسول‌زاده که در نشست ویژهٔ تقدیر شورای اسلامی شهر از جمعی از پرستاران نمونهٔ مراکز درمانی کاشان سخن می‌گفت افزود: یکی از اقدامات پیشگیرانه و بنیادی برای کاهش هزینه‌های درمانی و بیمارستانی مردم در حوزهٔ اقدامات شهروندی، توسعهٔ فضای پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای تفریحی برای مردم است و شورای فعلی شهر و شهرداری کاشان به این واقعیت اعتقاد دارند و اقداماتی در حال انجام است تا کمبود سرانهٔ فضای پارک‌ها و بوستان‌های شهر برای تفریح سالم مردم و شهروندان به صورت ریشه‌ای و بنیادی جبران شود.

وی با تقدیر از تلاش جامعه بهداشتی و پزشکی شهر کاشان با وجود کمبودهائی که در بخش درمان شهرستان احساس می‌شود یادآور شد: قشر دلسوز و متعهد پرستاران در میان جامعهٔ پزشکی از زحمتکش‌ترین اجزای اینجامعه هستند و هر قدر نیز در جبران تلاش‌های آنان کوشش به عمل آید باز هم نمی‌توان به جبران زحمات آنان پرداخت چرا که قدر‌شناسی از زحمات و تلاش پرستاران از عهدهٔ انسان‌ها خارج است و آنان با خدا معامله کرده‌اند.

رسول‌زاده یادآور شد: شورای اسلامی شهر کاشان آمادگی دارد تا با افزایش جلسات هم اندیشی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان در راه رفع موانع خدمت رسانی بیشتر و در حد مقدورات به مردم و شهروندان در بخش درمان یاری رسان باشد. وی افزود: در کاشان اقدامات و کارهای بر زمین ماندهٔ بسیاری داریم که با تعهد و اخلاص و دوری از شعارزدگی می‌توان نسبت به توسعهٔ شهر و خدمت بیشتر به شهروندان اقدام کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در آئین تقدیر از پرستاران نمونه با اشاره به زحمات و تلاش این قشر که با عشق و علاقه به حرفهٔ خود در خدمت مردم هستند یادآور شد: در نظر خداوند هیچ عمل نیکوئی بالا‌تر از خدمت به مردم و خلق نیست و بی‌شک پرستاران بخاطر صبوری و سعهٔ صدری که همواره با خود به همراه دارند در صف اول خدمتگزاران به مردم قرار دارند و بی‌شک از اجر معنوی بسیاری نیز برخوردارند. حیدریان افزود: شورای اسلامی شهر کاشان وظیفهٔ خود می‌داند تا مانند بقیهٔ اقشار جامعه شنوده مشکلات و مطالبات این قشر باشد و در حد توان خود به رفع نیازهای آنان اقدام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست ضمن تقدیر از برگزاری این نشست توسط شورای اسلامی شهر کاشان و تقدیر از پرستاران نمونه به بیان برخی از چالش‌ها و مشکلات حوزهٔ درمان شهرستان پرداخت. دکتر اعرابی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت مراجعه مردم به مراکز درمانی افزایش یافته خواستار بذل توجه بیشتر مسؤلان شهرستان برای رفع مشکلات زیرساختی حوزه درمان و کیفیت بخشی بیشتر به خدمت رسانی در این حوزه و به ویژه مشکلات قشر پرستاران شد.

کد خبر : ۳۰۰۰۸۶