خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان همدان

امور کشور باید با مشارکت وبرنامه‌ریزی مردم انجام شود

رئیس جمهور گفت: کار و امور کشور باید از طریق مردم با فکر و برنامه‌ریزی و اجرای مردم انجام شود.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن روحانی در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان همدان با بیان اینکه واگذاری امور به مردم و سازمان‌های مردم نهاد در تمام بخش‌ها و خدمات اجتماعی ضروری‌ست افزود: دانشمندان و فرهیختگان و دلسوزان برای توسعه هر استان برنامه‌ریزی و طراحی کنند و دولت نیز بستر مناسب را برای اجرای این طرح‌ها فراهم خواهد کرد.

روحانی اولین قدم در توسعه کشور را ساماندهی مسائل داخلی دانست و افزود: باید مدیریت وحدت و امنیت جامعه را قوی کنیم تا سرمایه‌گذاری انجام شود و به نقطه مطلوب توسعه برسیم.

وی تصریح کرد: استان همدان برای توسعه و آبادانی نیازمند میلیارد‌ها هزینه است اما با ورود بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان این توسعه را افزایش داد واین تجربه موفقی است که هر کشوری انجام داده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هنوز تحریم‌ها برداشته نشده و ما در دوران تحریم اقتصاد کشور را پیش می‌بریم خاطر نشان کرد: صبر، مقاومت، اتحاد، مشارکت وحضور مردم مشکلات کشور را برطرف می‌کند.

روحانی تاکید کرد: کاری که قول آن را به مردم می‌دهید باید شدنی و اجرایی شود و کاری که نمی‌توانید انجام دهیم به مردم قول ندهید.

وی با اشاره به تورم، مشکلات اقتصادی و فشار تحریم‌ها اظهار کرد: با وجود سختی‌ها ومشکلات بسیار زیاد در کشور بیش از آنکه تصور می‌شد در کارنامه دوساله دولت تدبیر و امید موفقیت بدست آوردیم که این موفقیت ثمره امید حمایت وتلاش مردم بوده است.

روحانی در ادامه به تورم نقطه به نقطه ۴۵ درصد سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: امروز با حمایت حضور وتلاش مردم تورم نقطه به نقطه را به ۵. ۱۱ درصد رسانده‌ایم همچنین رشد اقتصادی کشور چشم‌گیر بوده است.

رئیس جمهور کم آبی و خشکسالی را از مهم‌ترین مشکلات کشور بیان کرد و افزود: ۹۰ درصد منابع آبی کشوردر بخش کشاورزی مصرف می‌شود که باید با بهره‌وری درست وآبیاری تحت فشار کشاورزی را مدرن کنیم.

کد خبر : ۳۰۰۱۳۷