خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان مُهر اعلام کرد

آلایندگی‌ پارس جنوبی مرز‌جغرافیایی نمی‌شناسد

فرماندار شهرستان مُهر افتتاح 50 طرح با اعتبار 34 میلیارد تومان را از دستاوردهای مهم هفته دولت امسال عنوان کرد و گفت: آلایندگی‌ پارس‌جنوبی مرز‌جغرافیایی نمی‌شناسد و بر مناطق جنوبی استان فارس اثر منفی گذاشته‌اند و با جدیت پیگیر عوارض آلایندگی پارس‌جنوبی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مُهر، سید محمد موسوی در حاشیه افتتاح پروژه‌های بخش گله‌دار در این شهرستان گفت: هفته دولت فرصت مناسبی است تا مسئولین خدمات بی‌نظیر دولت تدبیر و امید را اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود:شهرستان مُهر مزیت‌های بی‌نظیری برای توسعه صنعتی و استقرار صنایع پایین دستی دارد و در‌حال حاضر کمیته اشتغال شهرستان مُهر به طور جدی این مسئله را دنبال می‌کند.

موسوی اشتغال را دغدغه اصلی دولت دانست و افزود: حل مشکل اشتغال از اولویت‌های اصلی ما می‌باشد و به همین منظور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قدم‌های سازنده‌ای در این راه برداشته شده است.

50 طرح با اعتبار 34 میلیارد تومان دستاورد هفته‌دولت

فرماندار شهرستان مُهر روند توسعه شهرستان مُهر را مطلوب دانست و عنوان کرد: در هفته دولت، استان فارس شاهد افتتاح و یا شروع عملیات اجرایی پروژه‌هایی با اعتبار یک هزار و 147 میلیاردتومان است و در شهرستان مُهر نیز حدود 50 طرح و پروژه با ارزشی بالغ بر 34 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد که نسبت به سال های قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

سید محمد موسوی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید اکثر پروژه‌هایی که در این هفته افتتاح می شود در هفته دولت سال گذشته و یا دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شده‌اند و این سرعت در انجام پروژه‌ها نوعی رکورد در شهرستان محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان مُهر با اشاره به اینکه هنوز کارهای زیرساختی زیادی در سراسر شهرستان باید انجام شود ، بیان کرد: هنوز در آغاز کار هستیم و ازهمه فرصت‌های این شهرستان به خصوص صنایع نفت وگاز و صنایع پایین‌دستی آن استفاده بهینه نشده است.

وی با اشاره به اعتبارات دو درصد نفت و گاز شهرستان گفت: اعتبارات دو درصد نفت وگاز خوبی در سال 94 داشته‌ایم اگر چه به دلیل کاهش درآمدهای دولت حدود  40 درصد مجموع درآمدهای استان فارس کاهش داشته است که همان مبلغ را با اولویت‌هایی که بود بین دستگاه‌ها توزیع کردیم و اولویت را به آب روستایی و شهری ،راه و سایر طرح‌هایی که قانون به ما اجازه داده بود، دادیم.

موسوی، تصریح کرد و گفت: توزیع اعتبارات ماده 180 به دولت برگشته است و امسال از این محل افزایش حدود 150درصدی داشته‌ایم و شهرستان مُهر جزء سه شهرستان اول فارس بوده است.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان مُهر ضمن گلایه از برخی موانع ایجاد شده در پرداخت ارزش افزوده عنوان کرد:امیدواریم هرچه سریع‌تر مشکل اعتبارات ارزش افزوده پالایشگاه پارسیان حل شود و اهالی این شهرستان حرکت رو به رشد و سازندگی را به سرعت بیشتری ببینند.

وی ادامه داد: عوارض ارزش افزوده و سایر اعتبارات مربوط به نفت و گاز سالهاست در استان بوشهر پرداخت می شود اما هیچ‌گاه چنین موانعی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

فرماندار شهرستان مُهر در پایان با بیان اینکه دریافت عوارض آلایندگی پارس‌جنوبی حق مردم شهرستان مُهر است گفت: آلایندگی‌ پارس‌جنوبی مرز‌جغرافیایی نمی‌شناسد و بر مناطق جنوبی استان فارس اثر منفی گذاشته‌اند و با جدیت پیگیر عوارض آلایندگی پارس‌جنوبی هستیم؛ شهرستان مُهر با منطقه پارس‌جنوبی فقط 10 کیلومتر مرز هوایی دارد و متاسفانه آلایندگی‌های پارس‌جنوبی به سهولت نفوذ کرده و به این منطقه خسارت وارد کرده‌اند.

کد خبر : ۳۰۰۱۴۶