خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مراسم روز کارمند لامرد گزارش می‌دهد

پوشش محیط‌بانی فرماندار تا تأخیر مراسم و عدم پذیرائی

در مراسمی از 50 کارمند نمونه شهرستان لامرد تجلیل بعمل آمد.

مراسم روز کارمند لامرد در سالن اجتماعات کانون شهید عامری در حالی با پانزده دقیقه تأخیر آغاز می‌شود که فرماندار و معاون خود پس از احراز سمت در دولت بر نظم در امور و آغاز مراسم‌ها و برنامه‌های شهرستان در زمان مقرر تأکید فراوانی داشته‌اند و حتی سابقه ترک جلسات به نشانه اعتراض از سوی فرماندار دیده‌شده بود.

مدیران، یکی‌یکی لوح تقدیر و هدایای خود را به مجری مراسم تحویل می‌دهند و مصطفی نیدانی عضو تازه‌نفس شورای شهر لامرد که سابقه زیادی در اجرای برنامه‌ها دارد و هنوز تیتر او در هنگام دعوت از دکتر موسوی نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر که وی را به‌عنوان برنده ماراتن انتخاب فرماندار لامرد خطاب کرد از ذهن‌ها پاک نشده است که امروز هم به‌عنوان مجری روز کارمند به پشت تریبون قرار می‌گیرد.

نیدانی در سومین روز هفته دولت  با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و شهدای کارمند؛ مراسم را با صلوات خاصه امام رضا(ع) و با تأخیر آغاز می‌کند و فرماندار که برای احترام به حضرت امام رضا(ع) اولین محیط‌بان عرصه آفرینش ؛ لباس محیط‌بانی را به تن کرده بود، در حالی به پشت تریبون می‌رود که حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

به گفته وی، امسال شهرستان با کمبود اعتبارات عمرانی روبروست و مدیران باید دقت بیشتری داشته باشند و از سویی که امسال انتخابات مهمی را در اسفند خواهیم داشت، شرایط سختی پیش‌روی نماینده عالی دولت در لامرد خواهد بود و او در این مراسم از عملکرد مثبت دولت تا محیط‌زیست سخن می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، عبدالرضا منصوری ضمن تبریک هفته دولت بیان داشت: مناسبت‌ها فرصتی است تا گذشته را ارزیابی کرده و اینکه در آینده چه‌کارهایی باید  انجام شوند.

فرماندار لامرد  ادامه داد: هفته دولت فرصتی است که یک ارزیابی از  وظایفی که به ما محول شده است، انجام دهیم و اینکه در اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید چقدر موفق بوده‌ایم و سهم ما در تحقق این شعارها و وعد‌ها چقدر بوده است.

عبدالرضا منصوری بابیان اینکه هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان خدمات دولت است افزود: مهم‌ترین شعار دولت توجه به معیشت و اقتصاد مردم بوده است که برای مردم شرایطی را فراهم کنیم که در فضای امنی به امرار و معاش بپردازند و در کشور هم با برنامه‌های اقتصادی به سمت توسعه همه‌جانبه برویم.

وی گفت: دولت در حوزه بین‌المللی و داخلی موفق بوده و در شرایطی هستیم که با یک جهش می‌توان کشور را به سمت شکوفایی سوق داد و همه‌ی این موفقیت‌ها مرهون حمایت‌های مردم در سایه توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همچنین اجرای سیاست‌های دولت بوده است.

فرماندار لامرد یادآور شد: دولت تورم 40 درصدی را به 13 درصد و رشد اقتصادی را از منفی به 3.5 درصد رسانده است و این‌ها افق‌های روشنی است که به آینده امیدوار باشیم.خوشبختانه شهرستان لامرد در سال گذشته با همدلی و همزبانی و وحدت همه‌ی عناصر تأثیرگذار در موفقیت دولت، شاهد تحولات بزرگی در شهرستان بودیم و ایجاد آرامش و امنیت در جامعه از دستاوردهای بزرگی بود که در سایه همین نگاه و توجه بدست آمد.

صادقانه با مردم رفتار کنیم

فرماندار لامرد با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان فارس ادامه داد: شهرستان لامرد در سفر هیئت دولت به استان فارس در کانون توجه رسانه‌ها در توسعه اقتصادی و صنعتی بود و با نگاه مثبت مدیریت ارشد استان، مقام‌های عالی دولت تدبیر و امید و با همکاری‌های مدیران شهرستانی دیدیم که در این سفر لامرد سرافراز بود و سرافرازی لامرد، سرافرازی کارکنان دولت و سربلندی دولت است.

روز-کارمند-3

نماینده عالی دولت در لامرد با تأکید بر اینکه در فرصتی که در اختیار داریم  برای مردم خدمت کنیم و با مردم صادقانه سخن بگوییم و در اجرای خواسته‌های مردم با آن‌ها صادقانه رفتار کنیم.

وی بابیان اینکه دولت مصمم در تحقق شعارهایش بوده است گفت: ان‌شاءالله دولت تدبیر و امید با حمایت‌های مقام ‌معظم رهبری و پشتوانه مردم  در تحقق دیگر اهداف و برنامه‌ها موفق خواهد بود. دشمنان و کسانی هستند که امروز دوست ندارند شادمانی مردم را ببینند و خوشبختانه ایران در عرصه معادلات بین‌المللی به آن درجه از قدرت رسیده و دشمنان راهی جز این ندارند که ایران را در معادلات سیاسی بپذیرند.

باتدبیر شهرستان را به این مرحله رساندیم

وی ادامه داد: دولت بدون توجه به همه حاشیه‌هایی که برای آن به وجود می‌آوردند به کار خود ادامه داد و ما هم با همین نگاه و حاشیه‌هایی که در شهرستان به وجود آوردند که شاید بتوانند تضعیف کنند و مانع خدمات بشوند که خوشبختانه باتدبیر و با استفاده از قدرت منطق توانستیم شهرستان را به این مرحله برسانیم.

عبدالرضا منصوری که از جریان اصولگرایی در آغاز دولت تدبیر و امید به‌عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان لامرد از سوی دکتر احمدی استاندار سابق فارس انتخاب‌ شده است نیز خود را از سیاست دور می‌کند اما به دور از سیاست نیست و اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان که سهم 75 درصدی را در انتخاب دکتر روحانی در شهرستان لامرد داشته‌اند از عملکرد وی  انتقادات زیادی دارند.

این در حالی است که سید محمدعلی افشانی استاندار فارس در نشست خبری هفته دولت؛ سلامت مالی و اخلاقی، توان انجام مأموریتی که سازمان متبوع بر عهده مدیر گذاشته است و مجری سیاست‌های عمومی دولت بودن را سه شرط موردنظر برای ابقاء مدیران عنوان کرد.

حال که دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی موفق بوده است و به دنبال پرداختن به مسائل داخلی و توسعه اقتصادی و سیاسی می‌باشد نیز استاندار فارس اینطور می‌گوید که در تغییرات تعجیل نخواهیم کرد.

فرماندار لامرد در این مراسم  با اشاره به سه شرط استاندار فارس که ملاک ما خدمت است، بیان کرد: اینکه فرد چه سلیقه‌ای دارد و عقایدش چه می‌باشد و با چه جریان سیاسی ارتباط دارد برای ما مهم نیست.

باید منتظر ماند و دید که پس از هفته دولت و در ماه‌های آتی چه رخ می‌دهد و استاندار فارس عملکرد عبدالرضا منصوری را چطور مورد ارزیابی قرار خواهد داد و چه تصمیمی را در خصوص تغییر یا ابقاء نماینده عالی دولت در لامرد می‌گیرد.

کار سخت مدیران در سال کاهش بودجه عمرانی

این نماینده عالی دولت ضمن تبریک روز کارمند نیز خدمت کردن در این شرایط با کمبود امکانات ، منابع مالی و کمبود نیروی انسانی را ارزشمند دانست و این روز را به کارمندان ادارات لامرد تبریک گفت و بیان داشت: درجایی هم اگر کاستی یا نقصی وجود دارد و این‌ها با استفاده از خرد جمعی قابل‌حل خواهند بود.

روز-کارمند-2

منصوری، گفت: باید دولت را از عمده وجودمان بپذیریم و سیاست‌های دولت را به‌طور کامل اجرا کنیم و در تحقق مطالبات مردم تلاش کنیم و شرایط خوبی را برای مردم به وجود آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امسال سخت‌ترین سال ازلحاظ بودجه عمرانی است و کار کارکنان دولت دشوارتر است و شرایط بسیار سختی را ازنظر بودجه عمرانی خواهیم داشت و با کاهش شدید قیمت نفت و درآمدهای دولت که بیش از آن از نفت تأمین می‌شود باید در اجرای برنامه‌ها دقت بیشتری داشته باشیم و صادقانه این موارد را به مردم بگوییم و قطعاً مردم با این شرایط همراه می‌شوند.

فرماندار لامرد به دیدارهای مردمی روز گذشته خود اشاره کرد و گفت: مردم مطالبات زیادی دارند و سه دهه از انقلاب گذشته ولی آن‌ها در تأمین نیازهای اساسی دچار مشکل هستند و وقتی در خصوص اعتبارات توضیح دادیم نیز مردم هم پذیرفتند.

محیط‌زیست و منابع طبیعی از مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که فرماندار لامرد نگاه ویژه‌ای به آن دارد و وی که سابقه طولانی در عرصه مدیریتی منابع طبیعی و آبخیزداری دارد با  پوشش محیط‌بانی در مراسم سخنرانی کرد و محیط‌بانان را پیش‌قراولان حفاظت از گونه‌های کمیاب خطاب کرد و گفت: اگر این دستگاه اداری که کارمندان آن شرایط ویژه‌ای دارند در اجرای وظایف خود، کوتاهی کنند اکوسیستم و زنجیره‌ حیات دچار اختلال خواهد شد.

برخورد با متخلفان محیط‌زیست بدون مماشات

به گفته وی بر مبنای استاندار جهانی در هر هکتار ، یک محیط‌بان خدمت می‌کند اما در کشور ما  در هر 17 تا 25 هکتار نیز  یک محیط‌بان فعالیت دارد که با توجه به اهمیت محیط‌زیست این تناسب ندارد و اما محیط‌بانان در سه حوزه لامرد، خنج و مهر فعالیت دارند و همه‌ی دستگاه‌های اداری بایستی به محیط‌زیست کمک کنند و کمک به محیط‌زیست محدود به یک دستگاه اداری نمی‌شود و کمک به حیات همه‌ی انسان‌هاست.

فرماندار لامرد از دستگاه قضایی در حمایت از محیط‌بانان تقدیر و تشکر کرد و از دستگاه قضایی خواست تا در مقوله برخورد با متخلفان عرصه‌های طبیعی و زیست‌محیطی  هیچ مماشاتی نکند.

توسعه میادین گازی به چه قیمتی

وی با تأکید بر اینکه نباید مسائل زیست‌محیطی را ساده بگیریم ادامه داد: همین اتفاقی که هفته گذشته در کوه هوا افتاد و آنچه گزارش شده بود نیز بیش از یک سال مماشات صورت گرفته بود که این موضوع در فرمانداری موردبررسی قرار گرفت و سرانجام دستگاه قضایی دستور توقف عملیات حفاری را داد.

فرماندار لامرد متذکر شد: درست است که ما نیاز داریم اکتشاف و توسعه میادین گازی انجام شود اما به چه قیمتی، باید مسائل زیست‌محیطی برایمان مهم باشد و خوشبختانه عملیات حفاری متوقف شد و تا اینکه شرایط درست برای حفاری فراهم شود.

منصوری از عملکرد شبانه‌روزی برخی دستگاه‌های اداری نظیر اداره‌های ثبت‌اسناد و املاک و ثبت‌احوال تقدیر کرد و از مدیران دستگاه‌های اداری خواست در بخش‌هایی  که نمایندگی اداره وجود ندارد  نیز یک روز را به آن بخش اختصاص دهند و به  آنجا بروند  و در محل بخشداری به مردم خدمت کنند تا مردم روستاها و بخش‌های دورافتاده به‌آسانی بتوانند از خدمات استفاده کنند.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: شفافیت، قانون مداری و توجه به مطالبات مردم از نکات برجسته‌ای است که دولت سفارش کرده و باید به آن توجه داشت.

یکی از حاشیه‌های مراسم زمانی رخ‌‌ داد که باری دیگر مصطفی نیدانی پس از پایان مولودی‌خوانی یکی از عاشقان عصمت و طهارت به پشت تریبون رفت و گفت که یکی از افراد چند دقیقه قبل ؛ تماسی با من داشته و گفته است که پذیرایی در مراسم وجود ندارد و نیدانی هم که تبحر در شعر داشت با قطعه شعری به او پاسخ گفت.

اما در حالی از 50 کارمند نمونه شهرستان لامرد تجلیل شد که سهم زنان از این تجلیل بسیار ناچیز بود و فرماندار لامرد به نحوه انتخاب کارمند نمونه در نشست خبری خود با اصحاب به این اشاره کرد که باید اول شاخص‌ها را در مورد تمامی کارمندان بررسی کرد و نه اینکه اول فرد را انتخاب می‌کنیم و بعداً شاخص‌ها و آنچه در این مراسم به چشم می‌خورد؛ انتخاب محمود پاکدل نیروی کارگری و خدماتی فرمانداری لامرد به‌عنوان کارمند نمونه بود.

مراسم در حالی به پایان می‌رسد که کام کارمندان نمونه به خاطر میلاد امام رضا(ع) هم شیرین نشد.

گزارش: مرتضی عبداله‌زاده

کد خبر : ۳۰۰۴۵۸