خبرگزاری کار ایران

دو پروژه جهاد کشاورزی در آستانه اشرفیه افتتاح شد

همزمان با سومین روز از هفته دولت، دو پروژه جهاد کشاورزی در آستانه اشرفیه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آستانه اشرفیه، کارخانه برنجکوبی روستای شیر کوه چهارده  با حضور بخشدار مرکزی، مدیر جهاد کشاورزی و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه در مراسم افتتاح این کارخانه، اظهار کرد: بنابر وظیفه ذاتی خود از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه مرتبط با کشاورزی حمایت می‌کنیم.

گودرز کمال‌پور با بیان اینکه کارخانه برنجکوبی روستای شیر کوه 2500 تن ظرفیت دارد، افزود: این کارخانه در فاز دوم، عملیات بسته بندی برنج که از مهمترین دغدغه‌های جهاد کشاورزی‌ست را نیز انجام خواهد داد.

وی ظرفیت بسته‌بندی این کارخانه را هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر کارخانه‌های برنج کوبی آستانه اشرفیه ظرفیتی بالغ بر 107هزار تن شلتوک دارند و در این کارخانه‌ها بسته‌بندی به صورت سورتینگ انجام می‌شود.

کمال‌پور، بسته‌بندی مناسب برنج را موجب کیفیت برنج دانست و خاطرنشان کرد: رعایت این مسئله برنج آستانه را به عنوان یک برند ایده آل مطرح می‌کند.

وی میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این کارخانه با زیر بنای 3هزار مترمربع را یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: 800میلیون تومان از این اعتبار از جانب جهاد کشاورزی بصورت تسهیلات به بخش خصوصی اعطا شده است.

همچنین یک پروژه پرورش گاوشیری نیز با اعتبار 250 میلیون تومان در شهرستان آستانه اشرفیه به بهره‌برداری رسید.

با اجرای این پروژه که با اعطای 120میلیون تومان تسهیلات از جانب جهاد کشاورزی افتتاح شده است، روزانه 20 الی 25 لیتر شیر از هر راس گاو تامین می‌شود.

کد خبر : ۳۰۰۴۶۴