خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی استانداری البرز

وحدت و اقتدار ملی در سایه فعالیت احزاب محقق می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه وحدت و اقتدار ملی در سایه فعالیت احزاب محقق می‌شود تصریح کرد: در غیاب احزاب سیاسی عوام فریب‌ها میدان‌دار می‌شوند.

به گزارش ایلنا در کرج، حجت اله ملاصالحی، شامگاه چهارشنبه در نشست با فعالان سیاسی البرز گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی در تأثیرگذاری بر قدرت و ایفای نقش در عرصه سیاسی و اجتماعی، در نظام‌های مردم سالارانه جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی در ادامه با اشاره به تاکید و تشویق مردم برای مشارکت آزادانه سیاسی و تشکیل احزاب سیاسی با توجه به اصل ۲۶ قانون اساسی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون، بسیاری از تشکل‌ها و احزاب و انجمن‌ها شکل گرفت اما به دلایل مختلف با فراز و نشیب‌هایی به فعالیت‌های خود ادامه دادند و برخی نیز به لحاظ رعایت نکردن اصول قانونی، از گردونه فعالیت خارج شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات آزاد به ارتقای وحدت ملی و تضمین امنیت کشور در منطقه. و جهان کمک می‌کند خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است، در غیاب احزاب سیاسی، با عوام فریبی‌ها فرصت خدمت بهینه به مردم گرفته می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت تشکل هاو احزاب می‌بایست همواره به صورت حرفه‌ای تدر طول سال تداوم داشته باشد تصریح کرد: احزاب نباید فعالیت سیاسی خود را فقط به مقطع زمانی خاص مثل انتخابات خلاصه کنند.

معاون سیاسی استاندار البرز با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم روزگار رکود احزاب کشور پایان یافت، افزود: خوشبختانه در اوایل سال جاری، خانه احزاب رسمیت یافت و گروه‌های سیاسی توانستند در نخستین گام گرد هم جمع شوند به نحوی که با هدف آشنایی با دغدغه‌های احزاب، نیاز‌ها و تنگناهای موجود، اولین جلسه احزاب استان با حضور معاون وزیر کشور در استانداری البرزتشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر محترم کشور نیز در نشست احزاب با استانداران آمادگی خود را به بازگشایی خانه احزاب و فعالیت صنفی اعلام کرد که برداشتن موانع، تسریع در صدور مجوز‌ها و تشویق در خصوص رسمیت پیدا کردن احزاب و فعالیت‌های قانونی، خود موید این مهم است.

ملاصالحی با بیان اینکه جهت گیری وزارت کشور بر در راستای تسریع و تشویق در رسمیت دادن به احزاب و فعالتت‌های سیاسی قانونی ست، تاکید کرد: با توجه به فرصت پیش آمده توصیه ما به فعالان سیاسی استان این است که تمام اقدامات و فعالیت‌های سیاسی خود را با اخذ مجوز از وزارت کشور و استانداری به صورت کاملا رسمی و قانونی انجام دهند.

کد خبر : ۳۰۰۵۳۶