خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران

ایجاد امنیت پایدار موجب تضمین سرمایه‌گذاری می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: اگر امنیت برای سرمایه‌گذار فراهم شود به طور حتم مسیرتوسعه برای سرمایه‌گذار فراهم شده و موجب ایجاد اشتغال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، عبدالله مهاجر در نشست خبری با اصحاب رسانه توجه به بخش خصوصی را یکی از راهکارهای مناسب در جهت ارتقای اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: دولت در جهت بهبود کسب و کار بستر مناسب برای رشد و گسترش تشکل‌های بخش خصوصی فراهم کند.

وی به به شعار انتخابی مقام معظم رهبری مبنی بر «دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی» اشاره کرد و افزود: با اجرایی ساختن شعار سال در بخش اقتصاد و محقق کردن فرامین رهبری با همدلی و هم‌زبانی بین دولت و بخش خصوصی در راستای بهبود بخش اقتصادی و منافع ملی شاهد رشد و توسعه پایدار باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در ادامه بیان کرد: اگر برنامه‌ریزی درست و مدون برای محقق کردن فرامین رهبری از سوی دولت انجام گیرد منجر به شکوفایی اقتصاد در کشور می‌شود.

وی افزود: بسیاری از بخش‌های خصوصی برای جامعه و دولت دل می‌سوزانند و صادقانه در این راه گام بر می‌دارند اما عده‌ای خصوصی نما‌ها به دنبال منفعت شخصی و زیان منافع ملی هستند که این افراد در جامعه جایگاهی ندارند.

مهاجرایجاد امنیت در راستای جذب سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف را موجب تضمین سرمایه‌گذاری دانست و گفت: اگر امنیت برای سرمایه‌گذار فراهم شود به طور حتم مسیرتوسعه برای سرمایه‌گذار فراهم شده و موجب ایجاد اشتغال می‌شود.

وی افزود: هرگاه دولت همگام با بخش خصوصی در چرخه اقتصاد حرکت کرد موفق شد در غیر این صورت دولت متضرر شد.

مهاجر با بیان اینکه توجه ویژه به کشورهای حاشیه دریای خزر همچون سی آی اس و منطقه خلیج فارس از جمله اولویت‌های ما محسوب می‌شود، گفت: باید بصورت جدی در این بخش وارد شده و فضا را برای تعامل و همکاری با این کشور‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: امروز توافق هسته‌ای زمینه توسعه روابط را با کشورهای مختلف دنیا به وجود آورده است بنابراین باید از این فرصت بدست آمده در جهت توسعه اقتصاد کشور بویژه مازندران استفاده کنیم.

کد خبر : ۳۰۰۵۸۰